تلاش‌ها برای تکمیل خط آهن – رشت کاسپین تا اسفند ۱۴۰۲

گیل نامه /    استاندار گیلان: تمامی حمایت‌های دولتی از طرح احداث خط آهن رشت – کاسپین به عمل آمده و این طرح مهم ترانزیتی و بین المللی باید تا اسفندماه به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /       استاندار در نشست پیگیری مصوبات دور نخست سفر رییس جمهور و هیات دولت به گیلان در رشت از آمادگی استان برای انجام دور دوم سفر رییس جمهور و هیات دولت به گیلان خبر داد و افزود: تا اعلام زمان دقیق سفر دوم رییس جمهور به گیلان، قصد داریم ساخت خط آهن رشت – کاسپین را به اتمام برسانیم و با ارائه‌ی همه حمایت‌ها و تعهدات دولت به پیمانکار این طرح، انتظار داریم تا پایان امسال این خط آهن با دستان رییس جمهور به بهره برداری برسد.

دکتر اسدالله عباسی از برخی فضاسازی‌های رسانه ایی مبنی بر تعویق اجرای طرح‌های مربوط به سفر دور نخست رییس جمهور به گیلان انتقاد کرد و افزود: اینکه دور دوم سفر رییس جمهور به استان به علت تعویق اجرای طرح‌های مصوب سفر اول به انجام نمی‌شود، کذب است و دلیل این مدعا اینکه گیلان در دور اول سفر‌ها، پانزدهمین استانی بود که میزبان رییس جمهور بود و سفر دور دوم رییس جمهور و هیات دولت به گیلان طبق برنامه اعلامی ریاست جمهوری تحقق خواهد یافت و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی، با تاکید بر ارائه‌ی گزارش مدیران در خصوص خدمات انجام شده از سوی دستگاه‌های اجرایی به افکار عمومی، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند خدمات و پیگیری‌های حوزه‌ی خود را با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، به موقع و مداوم به مردم اطلاع رسانی کنند.

استاندار گیلان همچنین تکمیل خط آهن رشت – کاسپین، اتمام ۱۱ کیلومتر آزادراه حدفاصل رودبار – منجیل و ساماندهی پسماند و فاضلاب مرکز استان را از طرح‌های بزرگ و اساسی استان عنوان کرد و افزود: دولت برای ورود به اینگونه طرح‌های زیربنایی و اساسی با روحیه‌ی انقلابی وارد شد و تمام توان خود را برای به ثمر رسیدن این طرح‌ها بکار گرفت و از این طرح‌ها منشا تحولات سازنده برای توسعه استان خواهند بود.

دکتر عباسی از مجموع مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای بهره گیری هرچه بیشتر از اعتبارات وزارتخانه ایی دستگاه متبوع خود پیگیری مجدانه داشته باشند و مدیران استان با اعتبارات خوبی که در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دارد زمینه‌ی بهره مندی از این اعتبارات و تسریع در روند اجرای طرح‌های مختلف را در شهرستان‌ها را فراهم کنند.

محمدرضا رستمی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این نشست گزارشی از مصوبات سفر دور اول رییس جمهور به استان ارایه کرد و افزود: در دور نخست سفر رییس جمهور به گیلان، ۱۸۶ طرح با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۲۷ دستگاه اجرایی استان نهایی شده بود که از این تعداد، ۱۱۶ طرح عمرانی و بقیه اقتصادی و تسهیلاتی است.

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان هم در این خصوص گفت: در حال حاضر ۴۴ طرح عمرانی مربوط به سفر رییس جمهور به گیلان بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کار دارد که پیگیری برای تخصیص سریعتر اعتبارات مربوط به این طرح ها، می‌تواند زمینه‌ی بهره برداری از آن‌ها را در دور دوم سفر رییس جمهور به گیلان مهیا سازد.

صدا و سیمای گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.