تقویت و تحکیم همکاری‌های چند جانبه باعضویت ایران در بریکس

گیل نامه /   نائب رئیس اول کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس: با عضویت ایران در بریکس همکاری‌های اقتصادی و تجاری با دیگر کشور‌های عضو توسعه و گسترش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /       مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودباردر مجلس شورای اسلامی که به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی درسفر به آفریقای جنوبی برای شرکت درنهمین مجمع پارلمانی بریکس حضور داشت، گفت: تقویت و تحکیم همکاری‌های چند جانبه گرایی از برنامه هیئت پارلمانی ایران در مجمع بریکس است.
وی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس افزود: با عضویت ایران همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای عضو بریکس ،توسعه و گسترش می یابد.
نائب رئیس اول کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خروج ازیک جانبه گرایی در حوزه اقتصاد با رویکرد تقویت و تحکیم همکاری‌های چند جانبه گرایی ، استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها بین کشورمان و کشورهای بریکس از جمله برنامه‌های سفر هیات ایرانی به اجلاس است.
گودرزوند چگینی افزود:هدف از این اجلاس تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو بریکس است و در این راستا با کشورهای عضو بریکس دیدار دوجانبه صورت گرفته است.
همچنین پنجشنبه گذشته جمعی از فعالان اقتصادی ایرانی مقیم آفریقای جنوبی با رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در ژوهانسبورگ دیدار کردند.

صدا و سیمای گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.