تعمیم و گسترش پوشش بیمه تامین اجتماعی به دانشجویان دوره های دستیاری و دکترای تخصصی

گیل نامه / بر اساس توافق نامه صورت گرفته با همکاری صندوق رفاه دانشجویان بعنوان نماینده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دانشجویان دوره های تخصصی و فوق تخصصی دستیاری مشمول بیمه دانشجویان قرار گرفتند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  در اجرای تفاهم‏نامه مورخ ۱۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۰ فی ما بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی و به منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه ‏ای به دانشجویان دوره‏ های دستیاری (تخصص و فوق تخصص) و دکتری تخصصی دانشگاه ‏‏/ دانشکده‏های علوم پزشکی و با توجه به پرداخت حق‏ بیمه این گروه از افراد توسط صندوق رفاه دانشجویان به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمه دانشجویان به این گروه تسری یافت .

بیمه این قبیل افراد بر اساس قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و آیین‏ نامه اجرایی مربوطه انجام می‏پذیرد و کلیه ضوابط از جمله عدم شمول نظام بیمه ‏ای در تاریخ عقد قرارداد، شرایط سنی، معاینات اولیه، ثبت نام و تنظیم قرارداد به صورت غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و … در این خصوص الزامی خواهد بود.

حسب هماهنگی‏های به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صندوق رفاه دانشجویان متعهد گردیده صورت اسامی افراد واجد شرایط را از طریق ارتباط وب سرویسی به سیستم سازمان ارسال تا در سامانه خدمات غیرحضوری اعمال گردد. بدیهی است با کنترل‏های سیستمی تعبیه شده، صرفا امکان انعقاد قرارداد با افرادی میسر می‏باشد که نام آنان در پایگاه اطلاعات مربوطه موجود باشد.

متقاضیان مشمول انجام معاینات پزشکی (با توجه به نرخ انتخابی) می‏بایست پس از انعقاد قرارداد، ظرف مهلت تعیین شده جهت معرفی به مراجع مربوطه از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir اقدام نمایند. بدیهی است در صورت احراز شرایط معافیت از انجام معاینات بدو بیمه ‏پردازی، سیستم به طور هوشمند از معرفی بیمه­ شده به مرجع معاین ممانعت به عمل می‏آورد. بدیهی است در صورت عدم انجام معاینات پزشکی در موعد مقرر برابر ضوابط و مقررات عمل خواهد شد.

متقاضیان با توجه به نرخ پرداخت حق ‏بیمه انتخابی، میزان سابقه پرداخت حق‏ بیمه و نتیجه معاینات پزشکی حسب مورد از حمایت‏های موضوع بندهای ” د – ه – و ” ماده ۳ قانون تامین اجتماعی (ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت) بهره ‏مند خواهند شد.

با توجه به توافق به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستمزد مبنای پرداخت حق ‏بیمه دانشجویان دانشگاه ‏‏/ دانشکده‏ های علوم پزشکی صرفا بر اساس ۱‏‏/۱ حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار خواهد بود.

برابر توافق به عمل آمده انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد دانشجویان دانشگاه ‏‏/ دانشکده‏های علوم پزشکی بدون حمایت درمان صورت می‏پذیرد. ضمنا در صورتی که مشمولین به نحوی از انحاء از خدمات درمانی نزد سایر سازمان‏های بیمه‏ گر برخوردار هستند (شامل بیمه درمانی نیروهای مسلح، بیمه سلامت ایرانیان و …) عقد قرارداد بیمه با آنان با رعایت سایر شرایط مقرر بلامانع می‏باشد.

به منظور پرداخت حق ‏بیمه بیمه‏ شدگان جدیدالورود (افرادی که از ابتدا لغایت پایان هرماه نسبت به انعقاد قرارداد اقدام می‏نمایند) صندوق رفاه دانشجویان مکلف است در طول ماه بعد با ورود به پنل کاربران در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir بدوا لیست صورت اسامی بیمه‏ شدگان مربوطه را از سیستم اخذ و سپس نسبت به صدور برگ پرداخت حق ‏بیمه ماه قبل و در صورت تمایل ماه‏های آتی و همچنین واریز آن در مهلت مقرر به حساب سازمان اقدام نماید.

چنانچه هر یک از بیمه ‏شدگان با توجه به اعلام صندوق رفاه دانشجویان از شمول این بخشنامه خارج شوند می‏توانند پس از پایان دوره ‏پرداخت حق‏ بیمه، حسب مورد مطابق ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یا ادامه بیمه به طور اختیاری، شخصا نسبت به انعقاد قرارداد جدید و پرداخت کل حق‏ بیمه مربوطه اقدام نمایند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.