تشریح برنامه های هفته تعاون در نشست خبری با اصحاب رسانه

تجلیل سه تعاونی جهت تداوم و برتری و یک تعاونی به عنوان تعاونی سبز و یک تعاونی برتر ملی

سرویس اقتصادی :

اختصاصی _ گیل نامه /  نشست خبری دکتر عباس علیزاده مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه /   دکتر عباس علیزاده از تشکیل ۱۲۰ شرکت تعاونی با ۱۴۰۰ عضو و ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای تعاونگران خبرداد و گفت:۷۲ شرکت تعاونی در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان تاسیس شد.

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۳۲ میلیون دلار صادرات داشتیم و با نرخ ۸۰ درصدی افزایش آن روبرو بودیم،اافزود: ۲۵۰۰شرکت تعاونی فعال در استان گیلان وجود دارد که با اشتغال ۳۲ هزار نفر در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد این اداره رویکرد اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد:برای تجلی اقتصاد مقاومتی باید به داشته های درونی کشور خود و ظرفیت‌های موجود در آن توجه شود.

علیزاده با تاکید بر این که در صدد تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران هستیم،خاطرنشان کرد:در سال ۹۶ دو شرکت تعاونی توسعه و عمران داشتیم که این رقم در سال ۹٧ به ۵ شرکت رسید.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه برای شرکت های توسعه عمران الزاما نیم درصد از جمعیت هر شهرستان باید به عضویت آن در بیایند و به لزوم توجه به شرکت های دانش بنیان نیز اشا
ره کرد وادامه داد:۱۰۰ درصد از ظرفیت صید در دریای خزر توسط ۵۱ شرکت تعاونی و ۴۵۰۰ نفر انجام میشود.

وی با بیان اینکه ۲۵ تعاونی با ۵۰۰۰عضو،بیست و یک میلیارد تومان تسهیلات  را دراختیار اعضای خود قرار دادند،عنوان کرد:۱۸تعاونی برتر استان تجلیل خواهد شد که سه تعاونی جهت تداوم و برتری و یک تعاونی به عنوان تعاونی سبز و یک تعاونی برتر ملی هستند.

دکتر علیزاده در پایان با ذکر اینکه ۲۳هزار تعاونی بانوان در کشور وجود دارد که ۴۴ درصد آنها فعال هستند،یادآور شد:برنامه های اداره کل تعاون در سال ۹۸ افتتاح ۱۲ طرح است با سرمایه گذاری۲۱ میلیاردو ۳۰۰ میلیون و تسهیلات یک میلیارد و ۳۰۰است و این طرح ها اکثرا در حوزه پرورش ماهی،بومگردی،مسکن مهر و پرورش مرغ گوشتی در شهرستانهای رشت،سیاهکل،رودسر،آستانه،فومن و شفت به بهره برداری میرسند.

 

📸 مطهره رمضان زاده

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.