تاكنون بیش از ۵ هزار دستگاه رمز ارز غیر مجاز كشف و جمع آوری شد

با پیگیری مستمر و کنترل مضاعف بازرسان شرکت توزیع برق استان گیلان

گیل نامه / شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در کنار همکاری  مجدانه  نیروی انتظامی و استفاده از ظرفیت عظیم مردمی با اجرای برنامه ای ویژه ای از تصمیم جدی این شرکت در مبارزه علیه سودجویی غیر قانونی از محل یارانه ها از طریق کشف و شناسایی مراکز غیر مجاز رمز ارز دیجیتال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  هنرمند گفت: استفاده از هرگونه انشعاب برق با تعرفه يارانه اي شامل انشعاب برق خانگي، تجاري، صنعتي، كشاورزي و … براي استخراج رمزارزها غيرقانوني مي باشد و انجام اين عمل خلاف قانون در واقع كسب كردن سود نه از طريق يك فعاليت اقتصادي اشتغال زا و مولد بلكه با سوءاستفاده از يارانه حامل هاي انرژي مي باشد؛ يارانه اي كه متعلق مردم می باشد. سودجويي غيرقانوني از محل يارانه ها نيز باعث تحميل هزينه هاي هنگفتي به اقتصاد شده كه از جمله آنها مي توان به دامن زدن به ركود صنايع و تعطيلي كارخانه ها که نتیجه آن افزايش بيكاري و تورم می باشد

وی تاکید کرد: در صورتي كه هر شخص يا نهادي به استخراج غيرمجاز رمزارز مبادرت نمايد ، بعنوان متخلف به مراجع قضايي معرفي خواهد شد و ضمن قطع انشعاب برق ، ما به التفاوت قيمت برق يارانه اي و تعرفه صادراتي و همچنين خسارات وارده به شبكه های برق از وی اخذ مي شود.

هنرمند در این راستا تصریح کرد: طی عملیاتی با حضور نیروهای انتظامی و نمایندگان شرکت توزیع برق گیلان در چند روز اخیر ، ۲ مرکز و ۱۱ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در شهرستانهای تالش و کوچصفهان کشف و ضمن قطع انشعاب برق متخلفین،  جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

هنرمند افزود: این ۱۱ دستگاه در دو منزل مسکونی بوده که براساس پایش مصرف آنها مورد کشف و شناسایی قرار گرفته اند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در راستای اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص بیان داشت: با تشکیل کمیته جمع آوری مراکز غیر مجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاههای اجرایی، قضایی و امنیتی از سال گذشته تا کنون، بیش از ۵ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده اند.

وی اضافه کرد: هموطنان گرامي مي توانند در صورت شناسايي مراكز استخراج غيرمجاز رمزارز اطلاعات مربوطه را از طريق سامانه تلفني ۱۲۱ و يا مراجعه حضوري به واحد حراست شركت توزیع برق محل زندگي خود اعلام نمايند. اطلاعات و مشخصات هويتي گزارش دهندگان به صورت كاملا محرمانه حفظ مي شود و به گزارش هايي كه منجر به كشف مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز گردد تا سقف ۲۰ ميليون تومان پاداش نقدي تعلق مي گيرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.