بیمه اختیاری ، فرصتی برای ادامه بیمه پردازی دارندگان سوابق نزد تامین اجتماعی

گیل نامه / شرایط سنی ، نرخ حق بیمه ، دستمزد مبنای پرداخت ، تعهدات قانونی و مقررات مربوط به بیمه اختیاری تامین اجتماعی تشریح گردید .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  تامین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن ، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که اساس آنرا پوشش بیمه ای افراد شاغل تشکیل میدهد . با این وجود بمنظور پوشش افرادی که مدتی بواسطه اشتغال در زمره بیمه شدگان بوده اند اما پس از آن بدلایل مختلف از این جرگه خارج شده اند تدابیری اندیشیده شده است تا امکان تداوم بیمه پردازی با دارا بودن حداقل یکماه سابقه برای آنان فراهم شود .

بر این اساس متقاضیان میتوانند تا سن ۵۰ سالگی با دارا بودن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه که به لحاظ بازنشستگی معتبر باشد بیمه خود را بطور اختیاری ادامه دهند .

چنانچه سن متقاضی در زمان تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد پذیرش درخواست وی منوط به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سنی خواهد بود .

تقاضای کلیه افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند بدون رعایت شرط سنی پذیرفته خواهد شد .

مبنای پرداخت حق بیمه افرادی که بیش از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند معادل میانگین آخرین ۳۶۰ روز قبل از ثبت تقاضای ادامه بیمه خواهد بود مشروط بر اینکه از حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار در زمان تقاضا کمتر نباشد و برای کسانی که کمتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه آنان به انتخاب متقاضی بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب سال میباشد .

نرخ حق بیمه در این قرارداد معادل ۲۷ درصد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه مورد قرارداد خواهد بود و مشمولین با احراز شرایط قانونی میتوانند از تعهدات سازمان در زمینه بازنشستگی ، ازکارافتادگی و فوت بهره مند گردند .

بیمه شدگان این گروه باید پس از شروه بیمه ، حق بیمه هر ماه را حداکثر تا آخرین روز ۲ ماه بعد پرداخت نمایند در غیر اینصورت قرارداد منعقده از تاریخ عدم پرداخت حق بیمه لغو و ادامه آن موکول به تسلیم تقاضای جدید خواهد بود .

کلیه بیمه شدگان گروه اختیاری و آن دسته از مستمری بگیرانی که با احتساب سابقه پرداخت بیمه به این شکل در ردیف مستمری بگیران قرار دارند از پوشش درمان ، کمک هزینه وسایل کمک پزشکی ( ارووتز و پروتز ) و هزینه کفن و دفن مطابق مقررات مربوطه برخوردار هستند .

علاقمندان میتوانند بمنظور انعقاد قرارداد مذکور بدون مراجعه به شعب ، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir و یا es.tamin.ir  پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری ، با ورود به منوی بیمه شدگان ، بخش بیمه های خاص نسبت به انتخاب بند بیمه اختیاری اقدام و ضمن مشاهده مفاد قرارداد با تایید آن انعقاد قرارداد نموده و از طریق همین بستر نیز پرداخت حق بیمه خود را انجام دهند .

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۲۱۰۰۰ شهروند گیلانی تحت پوشش بیمه اختیاری تامین اجتماعی استان قرار دارند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.