بیانیۀ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص سالگرد امام راحل

گیل نامه / شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به‌ مناسبت فرارسیدن سی‌اُمین سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بیانیه داد.

به گزارش گیل نامه /  در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان آمده است : امام خمینی (رحمت‌الله علیه) مرجع عالی‌قدر جهان اسلام، فقیه اعلم، عارف بالحق، مبارزی نستوه، دانشمندی آینده‌نگر، مظهر تقوا و پرهیزگاری و نماد پاکی و آزادگی در جهان معاصر است که با احیای اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله وسلم) و حمایت از محرومان و مستضعفان، معادلات مستکبران و استعمارگران جهان را برهم زد و طرحی نو از جامعۀ مدرن بر مبنای آزادی و برابری در سایۀ تعالیم دین مبین اسلام درانداخت و معجزۀ قرن نام گرفت. آن عارف سالک با اشراف کامل به دستورهای شرع انور و تاسی به اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم ‌السلام)، پرچم مبارزه با طاغوتیان مستبد و استکبار جهانی را برافراشت و در برابر استیلای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب در ملل اسلامی قد علم کرد و با هدایت جوانان آزادی‌خواه، نقشه‌های جهان غرب برای تاراج و چپاول ثروت و منابع کشورهای اسلامی را برآب کرد.
معمار کبیر انقلاب اسلامی، دست خدا بر روی زمین بود تا با یاری‌رساندن به مبارزان انقلابی در اقصی نقاط جهان، آزادی و آزادگی را برای آنان به ارمغان آورد. امام خمینی(ره) همچون آئینه‌ای شفاف، انوار خورشید اسلام را بر قلب‌های تاریک و زنگاربسته بشریت تشنۀ معنویت تاباند و با هدایت‌های پیامبرگونۀ خود و جاری‌ساختن روح الهی در کالبد خسته از امور دنیوی جهان، مردم را به سوی چشمۀ پاک فطرت آسمانی هدایت کرد و با احیای جهان‌بینی مذهبی، نور ایمان را در دل مسلمانان خواهان حقیقت روشن کرد و اثری عمیق، شگفت و نجات‌بخش بر حیات معنوی انسان معاصر گذاشت.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اعادۀ روح عزت و خودباوری به مسلمین جهان، جانی تازه به امت اسلامی از شرق آسیا تا قلب آمریکا بخشید و به آنان درس مقاومت و ایستادگی در برابر استعمار و استکبار جهانی آموخت تا برای مطالبۀ حقوق حقه خود به نهضت اسلامی در جهان بپیوندند. معمار کبیر انقلاب اسلامی به جنبش‌های آزادی‌خواه جهان روحی تازه بخشید و پایه و مبنای حرکت‌ها و مبارزات متاثر از ایدئولوژی چپ را به نهضت‌های آزادی‌بخش اسلامی تغییر داد که امروز پس از گذشت سی‌سال از رحلت جانگداز ایشان، نقش انقلاب اسلامی و تفکر دینی در مبارزات ضداستکباری جهان غیرقابل کتمان است و دشمنان اسلام نیز به آن معترفند.
او فراتر از زمان می‌اندیشید و در بُعد مکان نمی‌گنجید؛ مبشر معنویت در جهان معاصر بود که با کلام قدسی خود بار دیگر شکوفه‌های حقیقت‌جویی و خداپرستی را در بستر خشکیدۀ این دوران رویاند و نغمۀ توحید و دین‌گرایی را در سراسر گیتی ‌طنین‌انداز کرد. معمار کبیر انقلاب اسلامی به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت اجتمایی و حامی محرومان و مستضعفان بود؛ زندگی زاهدانه‌ا‌ی داشت و برخلاف حکام و سیاستمداران جهان، زیّ طلبگی را به کاخ‌نشینی ترجیح می‌داد و بارها مخالفت خود را از زندگی اشرافی، تجملات و اسراف مسئولان ابراز کرده بود.
مرور وقایع دهۀ اول پیروزی انقلاب اسلامی ثابت می‌کند که مخالفان، خودفروختگان و فریب‌خوردگانی که برای شادی اربابان غربی خود همچون سران آمریکا و اسرائیل در برابر اهداف متعالی امام خمینی‌(ره) ایستادند ناکام و سرافکنده از سوی ملت آزاده ایران طرد شدند و امروز در دیار غربت در انزوا بسر می‌برند اما نام و یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی پس از سی‌سال همچنان زنده است و انقلاب اسلامی ایران با هدایت‌های پیامبرگونۀ خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، سرزنده و پویا به راه خود ادامه می‌دهد و هر روز بر قدرت آن افزوده می‌شود.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امام‌خمینی(ره) از مردم غیور و همیشه در صحنۀ استان دعوت می‌نماید تا با حضور پرشور و گستردۀ خود در مراسم بزرگداشت رهبر فقید انقلاب اسلامی در سراسر استان یک ‌بار دیگر پایبندی خود را به اندیشۀ الهی و ناب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آرمان انقلاب اسلامی به منصۀ ظهور برسانند.

صداوسیمای گیلان

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.