بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت روز جهانی قدس

گیل نامه /  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن «روز جهانی قدس» بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   در این بیانیه آمده است:
اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمت الله علیه) در سال ۱۳۵۸ موجب احیای مقاومت اسلامی و تقویت انتفاضه قدس در برابر تهاجم و جنایات رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی شد. 

این اقدام هوشمندانه و راهبردی ضمن فراهم ساختن زمینه حمایت گسترده جهان اسلام از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین، جهاد همه جانبه اسلامی را به منظور نابودی و حذف غده سرطانی صهیونیسم از صفحه روزگار رقم زد.

اعلام روز جهانی قدس و برگزاری راهپیمایی باشکوه مسلمانان جهان در چهل و چهار سال اخیر مانع بزرگی در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی صهیونیسم بین‌الملل و حامیان استکباری آن شد و نقشه شرورانه حذف فلسطین و سیطره بر سرزمین مقدس قدس را باطل کرد.

بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) فلسطین متعلق به همه فلسطینیان است و باید با اراده آنان اداره شود بنابرین مقاومت و مبارزه تا تحقق برگزاری یک همه‌پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی فلسطین ادامه می‌یابد تا ضمن تعیین نظام سیاسی کشور، زمینه بازگشت همه آوارگان فلسطینی به کشور خود فراهم شود و بی‌تردید مجاهدان فلسطینی، مبارزه اسلامی و مشروع خود را با رژیم غاصب و اشغالگر قدس تا تحقق این مطالبه عادلانه ادامه خواهند داد.

رویداد‌ها و تحولات منطقه، مقاومت سرسختانه جبهه اسلامی و تشدید شکاف و اختلافات داخلی اسرائیل حاکی از نزدیکی تحقق پیش‌بینی، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مبنی بر شکست و نابودی رژیم نامشروع و ددمنش صهیونیستی بوده و صهیونیسم بین‌الملل را بیش از هر زمانی به فروپاشی و اضمحلال نزدیک کرده است.

جنایات سبوعانه اخیر رژیم نامشروع و سفاک صهیونیستی در به شهادت رساندن رزمندگان اسلام و حمله به مسجدالاقصی و جراحت و بازداشت معتکفین روزه‌دار فلسطینی یک بار دیگر چهره شیطانی سران دژخیم و کودک‌کش صهیونیستی را به منصه ظهور جهانیان رساند و ثابت کرد که از خشونت و توحش ذاتی رژیم اشغالگر قدس پس از هفتاد و پنج سال غصب و جنایت در خاک فلسطین کاسته نشده و در سایه رسوایی عادی سازی روابط و سکوت ننگین برخی از سران کشور‌های عربی شدت یافته است.

امروز قدس این قبله گاه اول مسلمانان جهان بیش از هر زمانی چشم به حمایت و پشتیبانی امت اسلام دوخته است تا با برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان ضمن نمود وحدت اسلامی، نفرت و انزجار خود را از جنایات ضدبشری رژیم جانی و فانی صهیونیستی به نمایش بگذارد. بی‌تردید برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس پرتو نور امید رهایی را بر قلب رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و جای جای سرزمین‌های اشغالی تابانده و کابوسی سخت و مهلک را برای سران استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی رقم خواهد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، از عموم مردم مسلمان، روزه دار و همیشه در صحنه استان گیلان دعوت می‌نماید تا با شرکت گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین، جنایات اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم کرده و اوج نفرت و انزجار خویش را از جنایات رژیم اشغالگر قدس به نمایش بگذارند و برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات گیلانیان غیور بیافزایند.

راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه ۲۵ فروردین مطابق با ۲۳ رمضان در سراسر استان گیلان به سوی میعادگاه‌های نماز جمعه و در شهر رشت از مسیر‌های «پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری)؛ خیابان امام خمینی (ره)؛ میدان فرهنگ؛ میدان مصلی»، «ورزشگاه شهید عضدی؛ خیابان نامجو؛ خیابان پرستار؛ میدان فرهنگ؛ میدان مصلی» و «سپاه پاسداران؛ میدان پاسداران؛ خیابان آزادگان؛ میدان فرهنگ؛ میدان مصلی» با سخنرانی «سردار یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده و با اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت «آیت‌الله رسول فلاحتی» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت خاتمه می‌یابد.

صدا و سیمای گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.