بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت آغاز سال تحصیلی

اگر دانشگاه را ما سست بگیریم و از دست برود، همه چیزمان از دست رفته است. امام خمینی (ره)

گیل نامه /   انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت آغاز سال تحصیلی بیانیه ای صادر کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /    بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به شرح زیر می باشد :

آغاز سال تحصیلی جدید رابه تمامی دانشجویان و دانشگاهیان شادباش عرض می نماییم و سالی توام با موفقیت های چشمگیر علمی آموزشی و تربیتی را برایشان از خداوند متعال خواستاریم امید است سالی سرشار از آرامش همراه با تدبیر مسئولین پیش رو داشته باشیم.

سال تحصیلی ای که گذشت سالی سخت برای ملت ایران بود و اتفاقات تلخی رخ داد که در متن ذیل به آن اشاره میشود امید است مورد توجه قرار گیرد‌.

در آبان ماه سالی که گذشت با افزایش نرخ بنزین، مردم در پی اعتراض به مشکلات معیشتی به خیابان آمدند
طبق اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها بدون حمل سلاح به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.
در تجمعات شکل گرفته افرادی هم با نیت برهم زدن نظم و توهین به نظام آمدند که پیامدش دامن گیر تمامی خواسته های به حق مردمی شد که در این تجمعات حضور داشتند.
حال سوالی که بی جواب مانده است این است که چقدر به خواسته های مردم توجه گردید؟ چگونه با آن ها برخورد شد وچرا جوابی به خواسته های آن ها داده نشد؟

در ۱۷ دی ماه شهادت سردار بزرگ اسلام قاسم سلیمانی، زمستانی سردتر از سال های گذشته را برایمان رقم زد و با وجود گذشت ماه ها از شهادت سردار شهیدمان غم نبود او حس میشود و راهش همچنان ادامه خواهد داشت.
بعد از غم نبود سردار،سقوط هواپیما تهران کیف که به دلیل خطای انسانی بود داغی دیگر بر مردم داغ دیده ایران گذاشت وبعد از حادثه تلخ اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات زخمی دیگر بر بدنه دانشجویی وارد کرد.

امروزه مهمترین دغدغه مردم معیشت است که از سوی دولت مردان سبک شمرده شده وافزایش قیمت ها و بی تدبیری های جهت دار ضربه هایی بزرگ به مردم مظلوم وارد کرده است و دولت باید در قبال وضعیت معیشتی مردم پاسخگو باشد
همه مسئولان خودشان مدعی وجود مشکلات می‌باشند اما برای حل این مشکلات اقدامی انجام نمی‌دهند و روز به روز اوضاع معیشتی مردم بحرانی‌تر می‌شود.عدم توجه به نیروهای جوان با استعداد کشور و استفاده از افراد نالایق در پست های مدیریتی این وضعیت را بحرانی‌تر کرده است.

در پایان بی شک دانشگاه یکی از تاثیرگذارترین نهادها در راستای پیشرفت کلیه جامعه بوده است جای تأسف دارد که در دو دهه اخیر تاثیرگذاری دانشگاه کمتر شده و جنبش دانشجویی به سمت انفعال و انزوا پیش رفته است تا جایی که مشاهده می‌شود دانشجو کمترین شجاعت را در رابطه با احقاق حقوق خود ندارد.
نقشی که حاکمیت در ایجاد فاصله میان دانشجو و جایگاه اصلی اش ایفا کرده قابل انکار نیست.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان بر این باور است که دانشگاه آخرین سنگر آزادی است و باید صدای مظلومان باشد امید است ک در سال تحصیلی جدید با وجود ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه بتوان نقش مفیدی در حل مشکلات معیشتی مردم و بیان مطالبات دانشجویی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.