بهار گیلان با برف و باران آغاز می شود

کارشناس هواشناسی گیلان:

گیل نامه / کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش سه تا هفت درجه ای دمای هوا از اواخر وقت فردا خبر داد و گفت: عمده بارش باران برای روزهای شنبه و یکشنبه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / مازیار غلامی با اشاره به آخرین الگوی نقشه های هواشناسی، اظهار کرد: امروز و فردا به صورت موقت شاهد پایداری نسبی هوا هستیم و از شدت بارش های کاسته می شود، اما ابرناکی همچنان بر منطفه حاکم است.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را ۱۶ و هفت درجه سانتی گراد دانست و افزود: انتظار داریم آسمان استان نیمه ابری همراه با کاهش یا افزایش ابر در برخی از ساعات باشد؛ البته با افزایش ابر احتمال بارش ضعیف و پراکنده به ویژه در مناطق جلگه ای و دامنه ها وجود ندارد.

کارشناس هواشناسی گیلان بارش های امروز و فردا را قابل ملاحظه ندانست و تصریح کرد: از اواخر وقت جمعه منطقه ما تحت تاثیر یک سامانه سرد و بارشی قرار می گیرد، اما عمده بارش ها برای روزهای شنبه و یکشنبه است.

غلامی از کاهش سه تا هفت درجه ای دمای هوا خبر داد و خاطرنشان کرد: بارندگی در جلگه و دامنه ها، وزش باد(گاهی شدید)، برف در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متر و رعد و برق از پدیده های مورد انتظار طی سه روز آینده است. همچنین آبگرفتگی و مه آلود بودن هوا پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه سامانه ناپایدار بهاری صبح دوشنبه به تدریج از منطقه خارج می شود، گفت: با توجه به اینکه با تغییر فصل مواجه هستیم، احتمال تغییر ناگهانی الگوی هواشناسی در بازه زمانی کوتاه وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.