بمباران زمینی و دریایی مناطق مختلف نوار غزه توسط اسرائیل/ اصابت ۴ موشک به شهرک صهیونیست نشین

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیلY

گیل نامه /   در حالی عملیات «طوفان الاقصی» – که توسط مقاومت فلسطین آغاز شد- وارد هشتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /       خبرنگار المیادین با اشاره به افزایش تلفات شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۹۰۰ شهید، تاکید کرد که سرعت افزایش آن سریع است.

همچنین به گزارش الجزیره، نیروهای اشغالگر به تجاوزات خود را به نوار غزه ادامه می‌دهند و حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه ادامه دارد و تعداد قربانیان به حدود ۱۹۰۰ شهید و ۷۶۹۶ مجروح رسیده است.

وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه در میان شهدا ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن وجود دارد، اعلام کرد که نیروهای اشغالگر کاروانی از آوارگان را بمباران کردند که منجر به شهادت ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ زخمی شد.

به نوبه خود، بیمارستان العوده در جبالیا، در شمال نوار غزه تاکید کرد که این بیمارستان توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست تهدید به تخلیه شده است.

تداوم بمباران شدید غزه و افزایش شمار شهدا

مقامات این بیمارستان خاطرنشان کردند که این تهدید در زمانی مطرح می‌شود که در نتیجه تجاوزات جاری اشغالگران بخش‌های بیماران مملو از افراد مجروح شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی نزدیک بیمارستان العوده را هدف قرار دادند.

عوامل این بیمارستان از مقام‌های بشردوستانه در جهان درخواست کردند تا بر رژیم اشغالگر برای کنار گذاشتن سیستم بهداشتی از حملات صهیونیست‌ها فشار بیاورند و توضیح داد که به دلیل تجاوزات مداوم، در خطر فروپاشی قرار دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز زنگ خطر را به دلیل تمام شدن تجهیزات و امکانات پزشکی و سوخت در بیمارستان‌ها به صدا درآورد و از پر شدن کامل تخت‌ها خبر داد.

این وزارتخانه از شهادت ۱۵ نفر از کادر پزشکی خود و همچنین انهدام ۲۳ آمبولانس و از کار افتادن آنها خبر داد.

بمباران زمینی و دریایی غزه توسط رژیم صهیونیستی

خبرنگار المیادین گزارش داد که حملات هوایی خشونت آمیز به شهرهای غزه ادامه دارد و تاکید کرد که حملات توپخانه‌ای مناطقی در شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

حملات هوایی هواپیماهای اشغالگر یک خانه مسکونی در محله شجاعیه در شرق شهر غزه را هدف قرار داد که خبرنگار این شبکه تاکید کرد که در نتیجه بمباران و ورود مجروحان شهدایی وجود داشته است.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: قایق‌های ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی سواحل غزه را هدف قرار دادند و بر اثر بمباران خانه‌ای در دیرالبلح غزه توسط هواپیماهای صهیونیست بسیاری از فلسطینی‌ها مجروح شدند.

حال و روز غزه به روایت تصویر

جنایت اسرائیل در نوار غزه هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد. تصاویر، گواه بر مظلومیت مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست است. با وجود سانسور گسترده اخبار جنایت اسراییل در فلسطین، این تصاویر را اکونومیست از نوار غزه منتشر کرده است.

photo_2023-10-13_23-06-39 (2)

photo_2023-10-13_23-06-39

photo_2023-10-13_23-06-40

photo_2023-10-13_23-06-41

قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس فوری در فلسطین/ استقبال حماس از طرح مسکو

وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان سعودی شد

مخالفت شدید کویت با کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه

وزیر خارجه کویت، ضمن محکوم کردن طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه، مخالفت شدید کشورش با این طرح را اعلام کرد.

یونیسف: وضعیت غزه فاجعه‌بار است

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل:در پی بمباران بی امان، افزایش آوارگی کودکان و خانواده‌ها و نبود مکان امن، وضعیت غزه فاجعه‌بار است.

آتش‌بس فوری در غزه و رسیدن کمک‌های بشردوستانه اولویت‌های اصلی در غزه است.

 سی‌ان‌ان: آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره حمله حماس هشدار داده بودند

تلویزیون سی‌ان‌ان به نقل از منابعی گزارش داد، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اندکی پیش از شروع حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی به دولت واشنگتن نسبت به یک درگیری احتمالی هشدار داده بودند اما یکی از این منابع خاطرنشان کرده «آنچه که میان حماس و اسرائیل رخ می‌دهد به لحاظ تاریخی طبیعی است و این گزارش‌ها چیز جدیدی نداشت»

ادعای تل آویو مبنی بر ترور فرمانده یگان هوایی حماس

ارتش اسرائیل با انتشار این تصاویر مدعی شده است که “مراد ابو مراد” فرمانده یگان هوایی جنبش حماس را در شهر غزه ترور کرده است

جنبش حماس هنوز اظهارنظری درباره این ادعای ارتش اسرائیل نکرده است.

پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت با تمرکز بر کمک رسانی به غیرنظامیان در غزه

شب گذشته روسیه و برزیل دو پیش‌نویس قطعنامه جداگانه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

به گزارش ایسنا،‌ یک منبع در شورای امنیت سازمان ملل به الجزیره گفت که ریاست برزیل بر این شورا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را توزیع کرده که بر ارائه کمک به غیرنظامیان در غزه تمرکز دارد.

این منبع گفت که پیش‌نویس قطعنامه برزیل همچنین خواستار آتش بس فوری است.

روز جمعه، برزیل – که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد – پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که به نوبه خود خواستار آتش‌بس فوری در غزه است.

 حماس: مردم ما هر نوع آوارگی را از سرزمین خود رد می کنند

حماس: قتل عام هولناکی که اشغالگران علیه آوارگان نوار غزه مرتکب شدند، گستردگی دروغ و فریب آن را آشکار می کند.

ما تأیید می کنیم که این جنایات، با توجه به همدستی و جانبداری آمریکا و غرب، در شکستن اراده مردم ما که با مقاومت خود متحد شده اند، موفق نخواهد شد. مردم ما هر نوع آوارگی را از سرزمین خود رد می کنند./ جماران

جابجایی ۲۴ ساعته یک میلیون نفر در غزه، می‌تواند یک بحران انسانی باشد/ راهبرد درازمدت، پیگیری ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است

تأکید شاه اردن بر ارسال کمک های بشردوستانه به غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار و درباره تحولات فلسطین و نوار غزه گفت‌وگو کرد.

شاه اردن در این دیدار بر ضرورت ایجاد فوری کریدور بشردوستانه برای ارسال کمک‌های پزشکی و امدادی به نوار غزه و اهمیت حمایت از غیرنظامیان و توقف جنگ علیه غزه تأکید کرد.

وی عدم کارشکنی در برابر فعالیت سازمان‌های بین‌المللی در نوار غزه برای انجام وظایف انسانی خود را ضروری خواند و اهمیت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ علیه نوار غزه و ممانعت از توسعه دامنه جنگ به کرانه باختری را مورد تأکید قرار داد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم هچنین درباره هر گونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان از تمامی اراضی فلسطینیان و آواره کردن آن‌ها از خانه و کاشانه خود هشدار داد و گفت که نباید بحران به کشورهای همسایه منتقل شود.

شاه اردن درباره اجرای سیاست مجازات جمعی ساکنان نوار غزه هشدار داد و حمایت از غیرنظامیان بی‌گناهان را ضروری خواند.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد افق سیاسی برای تضمین فرصت‌های تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی و نیز ممانعت از وقوع خشونت و جنگ بیشتر در منطقه تأکید کرد.

مصر گذرگاه رفح را با دیوار بتونی مسدود می‌کند

وزارت کشور مصر امروز اعلام کرد که دروازه گذرگاه رفح را با دیوار‌های بتنی مسدود می‌کند. گذرگاه رفح تنها گذرگاه مرزی بین مصر و غزه است که فلسطینیان می‌توانند به وسیله آن با جهان ارتباط داشته باشند و اگر این گذرگاه بسته شود بیماران فلسطینی به هیچ نقطه‌ای از جهان دسترسی ندارند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شمار شهدای فلسطینی به ۲۰۰۰ و تعداد مجروحان به ۷۶۹۶ نفر افزایش یافته است

سیدحسن نصرالله: امروز وضعیت مقاومت عالی است و همه سناریوها کاملا آماده

اسرائیل بار دیگر اقدام به ریختن اعلامیه روی غزه کرد

رژیم صهیونیستی بار دیگر اقدام به ریختن اعلامیه بر روی غزه کرد و در آن از اهالی شمال و مرکز غزه خواست تا به سمت جنوب این منطقه حرکت کنند.

همزمان اوخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر از اهالی ساکن شهر غزه خواست تا به سمت جنوب نوار غزه بروند.

اصابت ۴ موشک به شهرک صهیونیست نشین

شهرداری سدیروت در غلاف غزه اعلام کرد که ۴ موشک شلیک شده توسط مبارزان فلسطینی از نوار غزه به چندین ساختمان و تأسسیسات در این شهر اصابت کرده است.

پیش از این مقاومت از موشک باران سدیروت خبر داده بود./ جماران

 گردان های قسام: تجمع بزرگی از نیروهای اشغالگر را در شرق غزه موشک باران کردیم

گردان های قسام شاخه های نظامی جنبش حماس اعلام کرد که صبح امروز تجمع بزرگی از نیروهای اشغالگر را در  «جفار عام» در شمال شرق نوار غزه را موشک باران کرده است./ جماران

مقدمه چینی ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز توافق با طرح‌های حمله زمینی به غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، دنیل هگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما درحال توافق درباره طرح‌های حمله زمینی گسترده به غزه برای لشگرها و تیپ‌هایمان هستیم.

وی گفت: تاکنون ۲۶۵ تن از نیروهای ارتش کشته شده‌اند.

چنین حمله‌ زمینی در غزه برای اولین بار از ۱۵ سال پیش از زمان عملیات «الرصاص المصبوب» (سرب گداخته) صورت می‌گیرد که از ۲۷ دسامبر دسامبر ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ ادامه داشت.

 عربستان مذاکرات سازش با اسرائیل را متوقف کرد

یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفت که عربستان تصمیم گرفته بحث درباره عادی‌سازی احتمالی روابط با تل‌آویو را متوقف کند و این را به مقامات آمریکایی اطلاع داده است./ایسنا

ارتش اسرائیل می‌گوید چندین نفر را که تروریست معرفی کرده و قصد ورود به خاک اسرائیل از لبنان را داشتند کشته است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک حمله پهپادی را علیه آنچه که به عنوان یک هسته تروریستی توصیف کرده، انجام داده است. این حادثه در نزدیکی شهر مارگالیوت در شمال اسرائیل، که در مجاورت مرز لبنان است، رخ داد./ بی بی سی

غزه

بی‌توجهی رییس کمیسیون اروپا به وضعیت مردم غزه

شفقنا- رییس کمیسیون اروپا در دیدار خود با مقامات صهیونیست هیچ اشاره‌ای به وضعیت انسانی در غزه نکرد.

الجزیره نوشت: «اورسولا فون در لاین» به بمباران غزه توسط اسرائیل، محاصره نظامی منطقه‌ای در آن بیش از ۲ میلیون نفر زندگی می کنند، یا اولتیماتوم ۲۴ ساعته اسرائیل برای خروج ۱.۱ میلیون نفر از منطقه شمالی غزه هیچ اشاره ای نکرد.

فون در لاین در دو بیانیه پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و آیزاک هرتزوگ، رئیس‌ اسرائیل، حمایت قاطع خود را از جنگ اسرائیل علیه حماس، با بیش از ۱۹۰۰ تلفات تکرار کرد.

گریه کودکی که تعدادی از خانواده‌اش را در بمباران غزه از دست داد و فریاد می‌زند: اعراب کجا هستند؟

خبر فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.