بلینکن:با ایران بر سر برجام اختلافات جدی داریم

گیل نامه / وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت: واشنگتن تنها درصورت پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ایش می‌تواند با تهران به توافق دست یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / آنتونی بلینکن،  در یک نشست مطبوعاتی مشترک با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود گفت “اختلافات جدی” هنوز پابرجا است، اما او امید دارد که در دور بعدی مذاکرات غیرمستقیم در وین این اختلاف‌ها رفع شود.بلینکن همچنین فقدان توافق فنی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را یک نگرانی جدی خواند.

بلینکن در اولین سفر یک عضو ارشد دولت جو بایدن به پاریس از دشواری تحقق یکی از وعده‌های آقای بایدن، یعنی احیای توافق با ایران گفت.

او گفت: “ممکن است به نقطه‌ای برسیم که بازگشت به معیارهای برجام دشوار باشد. ما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم. من نمی‌توانم تاریخ دقیقی برای آن مشخص کنم، اما این چیزی است که به آن آگاهیم.”

بلینکن هشدار داد که در صورت ادامه به‌کارگیری سانتریفوژهای پیشرفته‌تر و غنی‌سازی بیشتر اورانیوم، این خطر وجود دارد که زمان “گریز هسته‌ای” برای ایران پایین بیاید و این کشور بتواند به سرعت تسلیحات هسته‌ای بسازد.

لودریان نیز گفت فرانسه منتظر آن است که ایران قدم‌های نهایی را بردارد تا جانی تازه در برجام بدمد.

از سوی دیگر  سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است توافق با ایران را برای احیای برجام “در دسترس” می‌داند.

بهار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.