بستری ۱۴۰۰ بیمار کرونایی در گیلان/ احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان ها

معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

گیل نامه / معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری ۱۴۰۰ بیمار کرونایی در استان خبر داد و گفت: در خیز پنجم بیماری کرونا قرار داریم و تعداد بیماران بستری بیش از ظرفیت بیمارستان های ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / دکتر انوش دهنادی مقدم  با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ بیمار کرونایی را بستری کردیم و ۲۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار جدید کرونایی را بستری می کنیم، افزود: در خیز پنجم بیماری کرونا قرار داریم و تعداد بیماران بستری بیش از ظرفیت بیمارستان های ماست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست با کادر بهداشت و درمان احساس همیاری و همکاری داشته باشند و عنوان کرد: بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و مسافرت های زیاد به گیلان موجب شده این وضعیت رقم بخورد.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه تخت های بیمارستانی گیلان در حال تکمیل است، خاطرنشان کرد: اگر مردم به سهل انگاری های خود ادامه دهند، در ارائه خدمت به بیماران مشکل ایجاد می شود لذا رعایت پروتکل های بهداشتی با جدیت و قاطعیت تنها راه همکاری با کادر بهداشت و درمان جهت کنترل بیماری است.

وی اضافه کرد: تمامی بیمارستان ها مکلف هستند برای حفظ ایمنی و تامین سلامت بیماران و همچنین آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، از بستری بیماران غیراورژانسی خودداری کنند.

ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.