برگشت آب تالاب انزلی بهنگام سیلاب ۵ هزار خانوار را دچار خسارت می کند

فرماندار صومعه سرا :

برگشت آب تالاب انزلی بهنگام سیلاب ۵ هزار خانوار را دچار خسارت می کند

گیل نامه / فرماندار شهرستان صومعه سرا  گفت : در بحران های ناشی از سیلاب در حاشیه جنوبی تالاب انزلی ۲۰ روستای شهرستان صومعه سرا شامل ۵ هزار خانوار ببه شدت آسیب می بینند.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / سید جلال سید محمدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از بحران شهرستان افزود : لایه روبی رودخانه های اصلی این شهرستان با حرکت جمعی مسوولان تاکنون روند خوبی داشته و همچنان هم پاکسازی ها ادامه دارد،   اما مشکل اصلی عدم لایه روبی و پر شدن تالاب انزلی از رسوب هاست که بیشترین خسارت را متوجه مردم در شهرستان صومعه سرا کرده است.
سید محمدی خواستار حمایت مسولان کشوری و استانی در رسیدگی به وضعیت تالاب انزلی شد و افزود: در نیمه دوم سال حجم بارش ها بسیار زیاد است و آبگرفتگی تجهیزات و وسایل مردم تبدیل به سوهان روح مردم حاشیه تالاب شده است.
وی با اشاره به اینکه ۳۵۸ آب بند در این شهرستان لایرووبی نشده است، افزود: فقط از ۳۰ درصد ظرفیت آب بندان ها در این شهرستان استفاده می شود که در صورت لایروبی همه آنها و احیاء ظرفیت کامل این آب بندها مشکل در تامین آب زراعی کشاورزی حل می شود.
فرماندار صومعه سرا در ادامه افزود:  تمامی دهیاران می باید هر چه زودتر برای لایه روبی و احیا آببندان ها با استفاده از تمامی امکانات ورود کنند و خاک مازاد از لایه روبی را پس از کارشناسی برای پروژه ها عمرانی  استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه اغلب پدیده ها طبیعی چون سیل، باد، باران و برف را در شهرستان داشته ایم، افزود : در بحث زیر ساخت ها، از این پدیده ها خسارت های بسیاری دیده ایم.

 وی عنوان کرد : طی امسال در حوزه زیرساخت های برق و نوسازی شبکه های مربوطه که از برف سال قبل خسارت دیده بودند بیش از ۱۴میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی با تاکید براینکه وضعیت پل بازار جمعه بسیار خطرناک است، افزود: باتوجه به اعتبارات شهرستانی چندین بار برای نگهداری و مرمت این پل اعتباراتی تامین و هزینه شده که در حد مسکن موقتی بوده اما اکنون نیازمند اقدامی اساسی برای بازسازی است.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت  و سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.