برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در قالب مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در شهرستان رشت

گیل نامه / برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در قالب مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در شهرستان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  گیل نامه  /  صبح امروز ۱۸ تیر ماه رزمایش توسعه و ترویج مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در جهت کاهش مصرف سموم و الودگی های زیست محیطی برای تولید محصول سالم با حضور معاون فرماندار رشت،مدیر شهرستان،بخشدار بخش خمام و تنی چند از مدیران شهرستان در روستای تیسیه از بخش خمام برگزار گردید. صدا و سیمای مرکز گیلان و خبرگزاریهای رسمی از این رزمایش گزارش و خبر ارسال نمودند‌.


مهندس اسدی پرور در این رزمایش که با استقبال خوب کشاورزان همراه بود به لزوم استفاده از مبارزه تلفیقی در جهت مبارزه با کرم ساقه خوار برنج گفته و از برنامه های مدیریت رشت در توسعه و ترویج مبارزه تلفیقی با آفات برنج در جهت کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم خبر دادند.ایشان سطح مبارزه بیولوژیک در شهرستان را در مرحله اول نسل دوم ۲۸۰۰ هکتار اعلام کردند.
اقای سعیدی کیا معاون فرماندار رشت و دکتر مهدوی بخشدار خمام نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خدمات جهاد کشاورزی خواستار توسعه و ترویج مبارزه بیولوژیک با آفات برنج در قالب برنامه های پدافند غیر عامل کمیته کشاورزی شهرستان شدند.
در انتهای این رزمایش بطور نمادین در ۶ هکتار از مزارع برنج کشاورز نمونه روستای تیسیه خمام آقای صنیعی نصب تریکوکارت و رها سازی زنبور تریکوگراما انجام شد.
در حاشیه این رزمایش نمایشگاهی از صنایع حصیری بسیار زیبا و منحصر به فرد بانوان صندوق خرد زنان روستا برپا گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.