بررسی راهکارهای حل مشکل سایت زباله سراوان رشت

گیل نامه/معاون استاندار در نشست پسماند رشت گفت : بیش از ۷۰ درصد اعتبارات خرید دستگاه زباله سوز تامین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه /معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این نشست با بیان اینکه حل معضل سایت زباله سراوان وظیفه همه مسئولان است گفت : دستگاه های اجرایی برای حل مشکل مردم  منطقه سروان در کوتاهترین زمان  ممکن تمام توان خود را بکار گرفته اند.
علی اوسط اکبری مقدم  با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد اعتبارات خرید دستگاه زباله سوز رشت تامین  شده است افزود :  زیر ساخت های لازم آن فراهم و تحویل پیمانکار شده و بخشی از تجهیزات مورد نیاز دستگاه زباله سوز هم به تازگی وارد کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه شیرابه سایت زباله سراوان و خط جدید کمپوست شهر رشت تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد خاطر نشان کرد : راه اندازی این ۲ واحد موجب به حداقل رسیدن انتقال زباله به سراوان می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه با جدیت تمام پیگیر حل مشکل سایت زباله سراوان هستیم افزود : با برگزاری جلسات مستمر پی گیری معضل زباله سراوان از اولویت کار ما است.
فرماندار رشت هم گفت : اعتبارات مناسبی برای ساماندهی سایت زباله سروان اختصاص یافته است و همه مسئولان استان و شهرستان با تمام توان پی گیر ساماندهی این سایت هستند.
میر شمس مومنی زاده افزود : دستگاه های اجرایی بصورت تمام وقت در تلاشند تا شرایط مناسب زندگی را برای مردم سراوان فراهم کنند تا معضلات ناشی از انباشت زباله باعث آسیب رساندن آنها نشود.
وی گفت : عملیات اجرایی تصفیه خانه شیرابه سراوان با سرعت بیشتری پیش می رود و تجهیز کارگاه برای راه اندازی تصفیه خانه با تلاش مضاعف پیمانکار از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.
شهردار رشت هم گفت : بزودی با راه اندازی تصفیه خانه در سراوان کنترل شیرابه انجام می شود.
ناصر حاج محمدی وی همچنین از بهره برداری از سوله کمپوست لاکان در ماه های آینده خبر داد و افزود : با راه اندازی این سوله  ۶هزار متری و همچنین یک سوله دیگر میزان تبدیل زباله به کود آلی  ۵۰۰تن افزایش می یابد.
وی همچنین از اختصاص اعتبار ۱۸۰میلیارد تومانی برای راه اندازی دستگاه زباله سوزسراوان خبر داد و افزود : با راه اندازی دستگاه زباله سوز معضل زباله سراوان به طور کلی حل خواهد شد.

سر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.