برای تامین برق مطمئن مشترکین و اصلاح شبکه های توزیع برق گام های بزرگ و موثری برداشته شد

گیل نامه/در سال ۹۷ باتوجه به گرمای بی سابقه هوا در تابستان و رشد مصرف انرژی در استان ، برای تامین برق مطمئن مشترکین و اصلاح شبکه های توزیع برق گام های بزرگ و موثری برداشته شد
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکـت توزیع نیروی برق استان گیلان طی گزارشی خلاصه عملکرد این شرکت در سال ۱۳۹۷ را اعلام کرد .
مهندس جمشید طالبی خاطرنشان کرد : در سال ۹۷ برای تامین برق مطمئن مشترکین و اصلاح شبکه های توزیع برق باتوجه به گرمای بی سابقه هوا و رشد مصرف انرژی در استان گام های بزرگ و موثری برداشته شد .
وی گفت: با تلاش کارکنان ساعی این شرکت و به رغم تنگناهای مالی موجود درسال ۱۳۹۷ ، قریب به ۶۸۰ کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط (۲۰ کیلوولت ) و شبکه فشار ضعیف بصورت زمینی وکابل خود نگهدار ، برای ۴۷۳۴۵ مشترک جدید و رفع ضعف برق تعدادی از مشترکین قبلی (با توجه به رشد جمعیت و رشد مصرف برق) شهری و روستایی در کلیه مناطق استان گیلان احداث شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت : در این بازه زمانی ، تعداد ۶۶۶ دستگاه ترانسفورماتور( کمپکت ، زمینی و هوایی ) با ظرفیت ۸۹۶۴۵ کیلوولت آمپر، نصب و افزایش قدرت داده شد و بیش از ۷۸ کیلومتر شبکه معابر هوائی و زمینی جهت روشنایی معابر درسطح شهر و روستا احداث شد ، برای مجموع شبکه روشنایی معابر فوق الذکر تعداد ۲۹۰۰ دستگاه چراغ لاک پشتی با لامپ های گازی پربازده نصب شد.
مهندس طالبی یادآور شد : در سال ۱۳۹۷ تعداد ۹ روستا از مناطق محروم ، صعب العبور و کوهستانی استان گیلان از نعمت برق و روشنایی بهره مند شدند.
وی تاکید کرد : باتوجه به چندین مرحله بارش برف سنگین در سالهای اخیر ، عملیات بازسازی شبکه های آسیب دیده و فرسوده با سرعت و جدیت در دستور کار شرکت قرار دارد و از این رو در سال ۹۷ بیش از ۲۹۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده برکنار و با کابل خودنگهدار جایگزین و تعداد ۱۲۴۶۸ پایه بتونی فشار ضعیف و متوسط نصب گردید .
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت : در سال ۱۳۹۷ با گرمای بی سابقه هوا در تابستان مواجه بودیم که گذر از پیک مصرف با همراهی مردم شریف استان میسر شد .
طالبی افزود : پیک بار مصرف در سال ۹۷ در استان گیلان ، ۹ مرداد ساعت ۱۴ بوقوع پیوست و برابر با رقم بی سابقه ۱۶۴۸٫۶۵ مگاوات بود که این عدد در مقایسه رقم سال گذشته (۱۴۴۳٫۶۵) افزایش قابل ملاحظه ۱۶٫۷ درصدی را نشان می دهد .
وی گفت : اینشرکت درحال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار مشترک در کل استان دارد که این حجم بالای تعداد مشترک ، توزیع برق گیلان را در زمره یکی از بزرگترین شرکت های خدمات رسان کشور قرار داده است و علاوه براین پراکندگی بسیار زیاد مشترکین در سطح شهرها و روستاها و شرایط جوی ویژه استان که رطوبت بالا در طول سال و زمستان های سرد را دربر دارد ، کار خدمت رسانی به مردم شریف استان را سخت می نماید ، اما کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همواره در تلاش هستند به بهترین شکل امکان استفاده از انرژی حیاتی برق را برای مردم استان فراهم کنند .
مهندس طالبی اظهار داشت : سال ۱۳۹۷ با کسب رتبه ها و مقام هایی برای شرکت توزیع نیروی برق استان همراه بود که از جمله آنها می توان به کسب عنوان دستگاه برگزیده استانی و رتبه اول درگروه شرکت های دولتی استان گیلان در ارزیابی مدیریت عملکرد (جشنواره شهید رجایی ) اشاره کرد .
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در پایان خاطر نشان کرد : ضروری است مردم شریف استان با به کارگیری راهکارهای مصرف صحیح انرژی در خانه و محیط های کسب و کار ضمن کاهش دادن بهای برق مصرفی خود ، نقش اجتماعی و حیاتی در تامین آسایش و رفاه شهروندان ایفا کنند ، لذا امیدواریم با همکاری مشترکین محترم که همواره یاور و پشتیبان کارکنان توزیع برق گیلان بوده اند بتوانیم تابستان و فصل گرم پیشرو را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم .
وی تصریح کرد : در حال حاضر میزان بدهی مشترکین به شرکت توزیع برق گیلان تا پایان فروردین ۹۸، حدود ۱۲۶ میلیارد تومان است که قریب به ۲۵ درصد این مبلغ مربوط به تعرفه تولید(صنعت و معدن) می باشد .
طالبی افزود : وصول مبلغ بدهی بخش های مختلف مشترکین به شرکت ، تاثیر چشمگیر و بسزایی در خدمت رسانی مطلوب تر و با کیفیت بهتر به مردم شریف استان خواهد داشت .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.