بازار بزرگ ماهی فروشان در انزلی آغاز به کار کرد

گیل نامه /  رییس اتحادیه صنف ماهی فروشان بندر انزلی گفت : بازار اختصاصی ماهی فروشان انزلی زیر نظر اتحادیه در ۱۵۰ غرفه و حجره با اعتبار بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در منطقه پیل علی باغ این شهر احداث شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   محسن راوش  با بیان اینکه مراحل احداث این بازار از سال ۱۳۹۶ با سه هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا آغاز شد، تصریح کرد: برای خرید زمین این بازار ۱۱ میلیارد تومان، برای ساخت بنا ۲۲ میلیارد تومان و شش میلیارد تومان نیز برای اخذ پروانه از شهرداری هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد : شهرداری بندر انزلی نیز زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع جهت استفاده برای پارکینگ عمومی در اختیار این بازار قرار داده است.

راوش متراژ غرفه ها را ۱۵ متر و حجره ها را ۴۰ متر اعلام کرد و افزود : قیمت تمام شده هر غرفه ۴۵ میلیون تومان و هر حجره ۲۸۳ میلیون تومان می باشد.
به گفته وی، با راه اندازی کامل و فعالیت همه غرفه های بازار ماهی فروشان انزلی برای ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و سه هزار نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شغل می شود.

وی با بیان اینکه این بازار دارای تصفیه خانه مورد تایید شبکه دامپزشکی، بهداشت، شیلات و محیط زیست می باشد، خاطر نشان کرد: برای نصب این تصفیه خانه دو میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: ماهی فروشانی که به دلیل تمکن مالی از این پروژه جا مانده اند با کمک مسئولان غرفه هایی را در این بازار رهن و اجاره کرده اند و به فعالیت مشغولند.

وی در ادامه به بدهی ۸ میلیارد تومانی بازار ماهی فروشان انزلی اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی جامعه، ‌ همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه های خانگی کسب و کار صنف ماهی فروشان را دستخوش مشکلات کرده و موجب شده بازپرداخت وام این مکان به تعویق افتد و بازار در معرض خطر رهن قرار گیرد.

وی از مسئولان مربوطه خواست : در صورت امکان این اتحادیه را در پرداخت بدهی های بانکی یاری کنند.

شهرستان بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و دارای ۱۱ پره صیادی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.