باد و باران درراه گیلان

گیل نامه / هواشناسی گیلان از شمالی شدن جریانات هوایی در گیلان خبر داده و گفته در پی فعالیت این سامانه بارندگی، وزش باد تند و صاعقه درراه گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / محمد دادرس امروز  در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آینده، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار و تقویت جریانات شمالی در منطقه است.

وی با اشاره به کاهش دما در گیلان، افزود: بر اساس ورود جریانات شمالی به استان، روند افزایش ابر، کاهش دما، بارندگی، گاهی رگبار و وزش باد و رعدوبرق به‌ویژه طی عصر و شب مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به مخاطره‌آمیز بودن شرایط جوی در اواخر هفته، گفت: افزایش ابر و بارندگی طی پنج‌شنبه تا جمعه و در بعضی نقاط شدید و در نقاط مستعد نیز احتمال تگرگ تا اوایل هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

دادرس از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی هواشناسی در گیلان خبر داد و افزود: برای روز پنجشنبه عصر و شب جمعه بارندگی ، گاهی رگباری و رعدوبرق و وزش باد که در بعضی نقاط شدید و در مناطق مستعد احتمال تگرگ فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه ناپایدار شمالی بیشتر در ارتفاعات و دامنه‌ها و در بعضی مناطق جلگه‌ای اثر خواهد گذاشت، بیان کرد: این مخاطرات تا جمعه به پایان می‌رسد که آب‌گرفتگی، آسیب به سازه‌های سست‌بنیان، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، رانش و لغزش، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به برخی شالیزارها از پیامد آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.