انگلیس دارایی بیش از ۱۰۰ الیگارش و نزدیکان پوتین را مسدود می‌کند

گیل نامه /دارایی‌های صدها تن از الیگارش‌های روسی، سازمان‌ها و اشخاص نزدیک به پوتین قرار است توسط دولت انگلیس مسدود شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / این اقدام از سوی دولت لندن پس از آن صورت می گیرد که لایحه‌ای برای هدف قرار دادن “پول کثیف” در انگلیس تصویب شده است.

این تحریم‌ها، دارایی‌های افرادی را هدف قرار می‌دهد که مسدود شده است و دولت آماده وضع تعرفه‌هایی بر کالاهای روسی است که شامل خاویار و نوشیدنی های الکلی می‌شود.

تصویب این قانون برای مقابله با پول کثیف در حالی صورت گرفته که دولت انگلیس بابت اینکه چرا به سرعت تحریم‌هایی را علیه اشخاص ثروتمند نزدیک به ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه انجام نداده به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و در نتیجه، این قانون جدید به سرعت تصویب شد تا الیگارش‌های روسی را بابت حمله روسیه به اوکراین “مجازات” کند.

حالا انتظار می‌رود لندن تحریم‌های بیشتری را علیه اشخاص نزدیک به پوتین وضع کند.

این قانون جدید قرار است یک ثبت جدید از نهادهای خارج از کشور ایجاد کند که صاحبان املاک خارجی در انگلیس را ملزم می‌کند تا هویت واقعی خود را اعلام کنند. این ثبت جدید هر سال باید به روز شود و برای آنهایی که از این کار اجتناب می‌کنند، مجازاتی در نظر گرفته می‌شود که شامل مسدود شدن دارایی‌هاست و نمی‌توانند آنها را فروخته یا اجاره دهند.

همچنین انتظار می‌رود لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس اسامی صدها تن از اشخاص و سازمان‌های مرتبط با روسیه را که به فهرست هدف تحریم‌های انگلیس اضافه می‌شوند، ارائه کند.

انگلیس قبلا و در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی روسی را به دلیل ارتباط با مسکو در فهرست تحریم‌ها قرار داده که یکی از آنها رومن آبراموویچ، مالک باشگاه ورزشی چلسی است.

همچنین دولت انگلیس تعرفه پنج میلیارد پوندی را بر نوشیدنی های الکلی ، خز و سایر کالاهای روسی وضع می‌کند. همچنین ورود دیگر کالاهای گرانقیمت روسی چون خاویار و الماس نیز به انگلیس ممنوع خواهند شد.

به نوشته ساندی تایمز، انگلیس تعرفه‌هایی را بر فروش خودروهای لوکس، سیگار و سایر کالاهای لوکس به روسیه و در اقدامی هماهنگ با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه ۷ به منظور “به حاشیه راندن و مجازات کرملین” وضع خواهد کرد.

همچین به نوشته روزنامه ساندی تایمز مقام‌های ارشد روسی و فرماندهان ارتش این کشور از جمله دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز با تحریم‌هایی روبرو می‌شوند.

ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.