التهاب در میان کادر درمان گیلان/ حال ۷۲ بیمار کرونایی در گیلان وخیم است

گیل نامه / همگان شیوع کرونا در گیلان را تمام شده فرض می‌کنند، هم‌اکنون ۷۲ نفر بیمار بدحال در مراکز درمانی استان وجود داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو بستری و خانواده‌هایشان در این ایام نوروز نگران وضعیتشان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  با ورود به اولین روز از فروردین‌ماه سال جدید موج سنگین از ورود مسافر به گیلان آغاز و ورودی‌های استان در مسیر رودبار با افزایش سه الی چهار برابری مواجه شده است.

به موجب همین اتفاق، نگرانی در بین مسؤولان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد و گویی انگار نه کرونایی بوده و نه وجود دارد.

در سطح استان پلاک‌های غیر بومی بسیار به چشم خورده که اکثر آنان بدون رعایت پروتکل‌های و موازین بهداشتی در سطح خیابان و حتی بدون زدن ماسک در مکان‌های مسقف تردد می‌کنند.

هنوز در گیلان و کشور کادر درمان درگیر مبارزه سنگین با کووید ۱۹ بوده و بستری بودن ۲۸۸ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان و شناسایی ۶۸ نفر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گواه همین مسئله است ولی وقتی در سطح خیابان تردد می‌کنیم انگار ویروس به طور کامل از بین رفته است.

در حالی همگان شیوع کرونا در گیلان را تمام شده فرض می‌کنند که هم‌اکنون ۷۲ نفر بیمار بدحال در مراکز درمانی استان وجود داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو بستری و خانواده‌هایشان در این ایام نوروز نگران وضعیتشان هستند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان در حال حاضر نیز عدد قابل توجهی بوده ک وضعیت در گیلان همچنان شکننده است.

در روزهایی که همگان به دنبال مسافرت‌ به گیلان و دید و بازدید‌های عیدانه هستند، کادر درمان گیلان در بیمارستان‌ها و به دور از خانواده‌های خود همچنان درگیر مبارزه با کرونا بوده و تنها خواسته آنان از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین عدم سفر به گیلان است.

آبتین حیدرزاده اماکن مسقف و دورهمی‌های خانوادگی را کانون شیوع کرونا می‌داند و معتقد است حضور در امکان مسقف و اجتماعات میزان انتقال و ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.