اقدام عجیب عضو شورای اسلامی شهر رشت با ترک جلسه آزمون دکترا

گیل نامه / محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت امروز دقایقی بعد از شروع آزمون دکترا و برخلاف قوانین سازمان سنجش، جلسه آزمون را ترک کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه   /  محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت امروز دقایقی پس از شروع آزمون دکترا و پیش از موعد قانونی تعیین شده از سوی سازمان سنجش و به رغم تذکرات مکرر یکی از مراقبان ، جلسه آزمون را در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی رشت ترک کرد.
آخرین دفترچه آزمون و تنظیم صورت جلسه ، محل برگزاری آزمون را ترک کنند.
  • وی امروز در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه امروز در آزمون دکترای رشته جغرافیای شهری شرکت کردم گفت : علاوه بر اینکه از آیین نامه برگزاری آزمون آگاه نبودم وضعیت جسمانی مساعدی هم نداشتم.
    بر اساس قوانین سازمان سنجش در خصوص آزمون های سراسری اعم از دکترا ، کارشناسی ارشد و کنکور سراسری ، داوطلبان بعد از اینکه آزمون شروع شد موظف هستند بر اساس برنامه زمان بندی در محل آزمون حضور پیدا کنند ، در ساعت مقرر به سوالات پاسخ دهند و بر اساس زمانبندی سالن برگزاری آزمون را ترک کنند.
    داوطلبانی که از نظر سلامتی دچار مشکلات جدی شوند و نتوانند تا آخر آزمون در جلسه آزمون بنشینند ، با درخواست خود و تایید مدیر حوزه امتحانی و حفاظت آزمون مبنی بر اینکه که حضور داوطلب را در آزمون خطرناک تشخیص دهند ، صورت جلسه ای تنظم و تایید می شود که یک ساعت بعد از شروع آزمون می توانند سالن را ترک کنند ، داوطلبان نمی توانند به میل خودشان حوزه آزمون را ترک کنند.
  • بر اساس آیین نامه سازمان سنجش ، حضور و غیاب داوطلبان باید بر اساس صورت جلسات تنظیم شود و بعد از گرفتن آخرین دفترچه سوالات ، با برنامه زمان بندی سازمان سنجش که برای هر آزمون متفاوت است و همچنین بعد از نوشتن دلایل ترک آزمون پیش از موعد و امضای آن می تواند جلسه آزمون را ترک کنند ، اما حق ترک ساختمان محل برگزاری آزمون را ندارند و علت این امر جلوگیری از تخلفات احتمالی و لزوم رعایت پروتکل های مربوط به امنیت برگزاری آزمون است.
    همچنین داوطلبانی که نخواهند به سوالات آزمون پاسخ دهند تا پیش از پایان زمان آزمون حق ترک ساختمان برگزاری آزمون را ندارند و تا آن موقع باید در اتاق جداگانه ای حضور داشته باشند.
  • بر اساس آیین نامه سازمان سنجش ، داوطلبان که سلامتی آنها در خطر باشد بعد از زمان مشخص شده و با تایید پزشک اورژانس و حفاظت آزمون و مدیر حوزه  و بعد از تنظیم صورت جلسه به خانه فرستاده می شوند.
    داوطلبی هم که بعلت خستگی نخواهد به سوالات پاسخ دهند می تواند بعد از گذشت دو سوم زمان آغاز آزمون جلسه را ترک کند.
    آزمون دکترا از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز با شرکت ۵ هزار ۷۵۰ نفر که ۲ هزار و ۹۹۰ نفر آنها معادل ۵۲ درصد شرکت کنندگان مرد و ۲ هزار و ۷۶۰ نفر معادل ۴۸ درصد زن هستند برگزار شد.
  • صداوسیما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.