افزایش چشمگیر صادرات در بخش تعاون گیلان

گیل نامه/مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: رقم صادراتی تعاون این استان نسبت به سال گذشته ۸۰درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گیل نامه، عباس علیزاده گفت: تعداد تعاونی های دارای صادرات ۱۷ شرکت تعاونی با ۳۲ میلیون دلار صادرات است.

وی افزود: رقم صادراتی تعاون این استان نسبت به سال گذشته ۸۰درصد افزایش داشته است.

علیزاده از تلاش بخش تعاون اداره کل در تجمیع ۳ هزار نفر از تولیدکنندگان استان در قالب ۳۰ تعاونی تامین نیاز خبر داد و تعداد شرکتهای تعاونی فعال استان را در حال حاضر ۲۵۰۰ شرکت با ۳۲ هزار عضو و ۸۳۸ میلیارد تومان سرمایه بیان کرد.

وی همچنین تعداد اتحادیه های تعاونی استان را ۱۷ اتحادیه با ۴۱۰ شرکت زیر مجموعه، تعداد تعاونی های دهیاری را ۴۳ تعاونی در ۴۳ بخش برای یک هزار و ۹۷ دهیاری و تعداد بازدیدهای نظارتی را یک هزار مورد در سال گذشته اعلام و مهمترین برنامه بخش تعاون را در حال حاضر تشکیل و توسعه تعاونی های توسعه و عمران شهرستان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در تشریح دیگر نقاط قوت بخش تعاون استان به داشتن تعاونی های دانش بنیان پویا، که در سطح کشور به عنوان تعاونی برتر شناخته شده اند، اشاره کرد و گفت: توزیع سبد کالا در استان توسط ۱۰۰ تعاونی مصرف کارمندی و فرهنگیان،انجام می شود.

وی از انجام صددرصد صید استان توسط ۵۱ تعاونی پره با ۴۵۰۰ نفر عضو خبرداد و تصریح کرد: ۷۰ درصد حمل و نقل درون و برون استانی توسط ۱۱۳ شرکت تعاونی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد گوشت سفید استان بزرگترین پرورش دهنده و صادرکننده ماهیان خاویاری گیلان نیز توسط تعاونی ها انجام می شود.

ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.