افزایش دما و وزش باد گرم در گیلان

گیل نامه / با وزش بادگرم هوای گیلان از عصر امروز تا اواخر هفته کنونی گرم تر می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  گیل نامه  / مدیرکل هواشناسی گیلان گفت : با جنوبی شدن جریان هوا دمای هوای استان از عصر امروز تا صبح پنج شنبه هفته کنونی ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.
محمد دادرس با بیان اینکه در این مدت وزش باد گرم در مناطق کوهستانی و دامنه ها گاهی شدید است افزود : در این مدت خطر گرمازدگی دور از انتظار نیست.
  • وی با تاکید بر خودداری سالمندان ، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در ساعات اوج گرما توصیه کرد : تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی و صرفه جویی در مصرف برق نیز اندیشیده شود.
  • مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین از ورود تدریجی سامانه هوای ناپایدار از روز پنج شنبه هفته جاری به استان خبر داد و گفت : با ورود این سامانه وزش باد در برخی مناطق شدید ، کاهش محسوس دما ، بارندگی و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی می شود.
  • محمد دادرس با بیان اینکه این شرایط جوی تا یکشنبه هفته آینده در گیلان مستقر است افزود : در این مدت احتمال خسارت به سازه های سست بنیان ، شکستگی درختان ، احتمال آب گرفتگی و وقوع صاعقه وجود دارد.
    وی در خصوص حضور نیافتن در فضای باز به علت وقوع صاعقه ، رعایت نکات ایمنی در بخش های مختلف کشاورزی ، فعالیت های کوهنوردی و خود داری از تردد شهروندان در حاشیه رودخانه ها هشدار داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.