اصلاح وضعیت نوسان ولتاژ برق در گیلان

گیل نامه / مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت بهبود وضعیت ولتاژ شبکه برق در گیلان تخصیص یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه / جمشید طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اینک چیزی در حدود ۳۰ درصد از شبکه توزیع برق گیلان فرسوده بوده و قدمت آن بالای ۳۰ سال است اظهار داشت: تسریع در روند بازسازی و تعویض خطوط فرسوده توزیع برق گیلان بدون تخصیص اعتبارات ملی امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه این استان در رنکینگ کشوری از لحاظ پراکندگی مشترکان برق بعد از تهران در رده دوم قرار دارد عنوان کرد: با توجه به این موضوع خود به خود بسیاری از مشترکان این شرکت عمدتاً در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها که در انتهای شبکه توزیع قرار دارند با مشکل افت فشار برق مواجه می‌شوند.

طالبی همکاری شرکت توزیع برق استان گیلان با دهیاری‌ها جهت حل مشکل افت فشار برق روستا‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به همکاری‌های دو جانبه شکل گرفته در حال حاضر امکان انتقال خطوط ۲۰ کیلو ولت شرکت توزیع برق گیلان به روستا‌هایی که با معضل افت فشار برق مواجه بودند فراهم شده است.

وی از هزینه‌کرد معادل ۹۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت توزیع برق گیلان برای بهبود ولتاژ برق در سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: امسال نیز با مساعدت‌های انجام شده حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای حل مشکل افت فشار برق و ارتقاء ولتاژ توسط شرکت توزیع برق گیلان برای اجرای پروژه‌های مرتبط جذب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با تأکید بر اینکه جهت استانداردسازی شبکه‌های برق این استان در حوزه پست‌ها، خطوط ۲۰ کیلو ولت و فشار ضعیف به اعتبارات بیشتری نیاز است افزود: سهم اعتبارات گیلان در این حوزه امسال به نسبت سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، اما باز هم این حجم از منابع مالی کفاف نمی‌دهد.

طالبی افتتاح و آماده بهره‌برداری بودن ۴۵۵ پروژه شرکت توزیع برق گیلان با حدود ۵۵ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری به مناسبت هفته دولت را مورد توجه قرار داد و در همین مورد بیان داشت: با افتتاح عمده پروژه‌های این شرکت در هفته دولت امسال، تأثیر بسیار قابل ملاحظه‌ای در کاهش تلفات فنی برق ایجاد می‌شود.

وی تعویض سیم‌ها و کابل‌های فرسوده و جایگزینی کابل‌های خودنگهدار را از جمله اقدامات مهم شرکت توزیق برق گیلان در راستای بهبود ولتاژ و تأمین برق مطمئن برای مشترکان اعلام کرد و گفت: بسیاری از پروژه‌های هفته دولت این شرکت امسال به بحث ایجاد پست‌های برق و نصب ترانسفورماتور‌ها اختصاص پیدا کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.