استقرار گواهی SSL بر روی دامنه ی Rasht.ir و مجموعه زیردامنه های آن

گیل نامه / نصب گواهی OV-Wildcard-SSL بر روی دامنه ی Rasht.ir و مجموعه زیردامنه های آن توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  روح اله یزدانی رییس سازمان فاوا با اعلام این خبر بیان داشت؛ امنیت، یکی از دغدغه های هر کسب و کاری به خصوص در دنیای اینترنت است.از این رو اولین و مهم ترین اقداماتی که باید برای امنیت پرتال انجام گیرد، نصب گواهی SSL و تبدیل http به https می باشد. به همین دلیل و با عنایت به لزوم تامین امنیت تبادل اطلاعات در بستر اینترنت، این سازمان اقدام  به دریافت و نصب گواهی OV-WildcardSSL بر روی دامنه Rasht.ir و مجموعه زیردامنه های آن نموده است.

 

وی افزود:  SSLمخفف کلمات Secure Socket Layer به معنی «لایه اتصال امن» و پروتکلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده در اینترنت است. به عبارت دیگر یک فناوری امنیتی استاندارد برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر می باشد که این پیوند امن، محرمانه باقی ماندن تمامی داده‌هایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل می‌شوند را تضمین می‌کند و بازدیدکنندگان با مشاهده ی نام سازمان در بخش جزییات گواهینامه با اطمینان از پرتال www.Rasht.ir  و زیردامنه های آن به شرح ذیل دریافت خدمات خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.