استاندار گیلان: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در سراسر گیلان برگزار نمی‌شود

گیل نامه /   «ارسلان زارع» ظهر امروز، یکشنبه ۱۳ مهر در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با وجود گذشت قرن‌ها، پیام عاشورای حسینی(ع)، همچنان در سراسر جهان طنین‌انداز است.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   استاندار گیلان با اشاره به اینکه قیام عاشورا مکتبی انسان‌ساز است، تصریح کرد: هر انسان آزاده‌ با بهره‌گیری از قیام عاشورا در راستای حق‌طلبی و مقابله با ظلم و جنایت ایستادگی می‌کند.

وی تاکید کرد: نهضت امام حسین (ع)‌ نهضتی است که هیچگاه فراموش نمی‌شود و شور و شعور حسینی (ع) همواره در مردم مسلمان وجود دارد و کمرنگ نمی‌شود.

زارع به شرایط بحرانی همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر کشور به ویژه استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) با توجه به وضعیت قرمز، در سراسر گیلان برگزار نمی‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان جزء استان‌های برتر در رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در مقابله با کرونا ویروس شناخته شده است، گفت: در وضعیت فعلی همه‌گیری کرونا باید از بستر فضای مجازی مراسم اربعین حسینی(ع) را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بدخواهان اسلام و نظام می‌خواستند دوگانگی بین دین و سلامت را در کشور رواج دهند، افزود: با توجه به فهم و آگاهی مردم، این توطئه دشمنان خنثی شد و چهره موفق مردم‌سالاری دینی در شرایط کرونا، از ایران نشان داده شد.

زارع با تاکید بر اینکه تولید محتوا از واقعه عاشورا و اربعین حسینی(ع) باید در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: می‌توان نسل جوان را با بهره‌گیری از فضای مجازی، بیش از پیش با پیام قیام عاشورا آشنا کرد.

 استاندار با بیان اینکه در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در گیلان، شیوه نامه‌های بهداشتی باید رعایت شود، تصریح کرد: زدن ماسک یکی از ضروریات است که عزاداران حسینی (ع) و مسئولان برگزار کننده مراسم‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری موفق رزمایش مواسات و دیگر طرح های خیرخواهانه در استان، اظهار کرد: خیران و موکب‌داران نیز می توانند با مشارکت در تامین کمک‌های مومنانه به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا خدمات رسانی کنند و به کمک هم استانی های خود در منطقه غرب استان که در جریان سیل اخیر با مشکلاتی مواجه شدند، بشتابند.

زارع حفظ سلامت مردم در برگزاری آیین‌های اربعین را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری ها فضا آرایی محیطی و آرایش مناسب معابر اصلی و میادین متناسب با اربعین حسینی(ع) را مورد توجه قرار دهند.

استاندار گیلان اجرای مراسم اربعین در فضای باز و با رعایت فاصله مناسب و توجه به اصول بهداشتی را ضروری خواند و ضمن تاکید به فرمانداران جهت مدیریت برگزاری آیین ها در صورت شرایط جوی نامناسب، با جمعیتی کمتر و فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم زیارت اربعین در اداره‌ها و نهادهای عمومی استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی را نیز امری مهم و قابل توجه دانست.

گفتنی است، در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اربعین استان و نیز فرمانداران شهرستان‌های رشت و آستانه اشرفیه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و در دست اجرا برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی امسال پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.