از جایگاه ممتاز گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تقدیر شد

در جلسه مشترک کارگروه‌های اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید گیلان؛

گیل نامه / استاندار گیلان در جلسه مشترک کارگروه‌های اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید استان از عملکرد مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان به جهت جایگاه ممتاز گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا به عنوان دستگاه متولی در جذب این تسهیلات ابراز خرسندی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  عباس علیزاده در این جلسه که با حضور استاندار گیلان و دیگر مسئولان در استانداری برگزار شد گفت: با توجه به طرح حمایتی دولت در راستای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت(تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری) با هدف ایجاد اشتغال پایدار از آغاز اجرای این طرح تا کنون تلاش کردیم با بررسی و بازدید میدانی این منابع در مسیر درست هدایت شوند.

علیزاده با اشاره به وضعیت عملکرد بانک های عامل در خصوص  پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری،حمایتی و طرح های متمم تا مرحله پنجم گفت: از ابتدای شروع طرح تسهیلات روستایی و عشایری تاکنون مبلغ ۵ هزار و ۱۵۶  میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال برای ۹ هزار و ۷۹۵ نفر تسهیلات پرداخت شد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه انحراف در پرداخت ها از طرح‌های بهره مند از این تسهیلات که به بهره برداری رسیدند بازدید میدانی شد.

علیزاده همچنین میزان تسهیلات پرداختی برای واحدهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا را ۳ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال برای ۲۷ هزار  ۹۷۹ فقره پرونده با اشتغال مجدد برای ۳۹ هزار و ۸۱۸ نفر تا کنون عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بررسی و تعیین تکلیف باقی پرونده های موجود در سامانه کارا جهت بهره‌مندی بنگاه های آسیب دیده از کرونا در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان است.

علیزاده همچنین عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تحقق و ثبت اشتغال در سامانه رصد را از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۹۳۶ نفر عنوان کرد که این مقدار حاکی از تحقق ۱۴ درصدی از کل میزان تعهد شده آن ) ۲۱ هزار و ۲۹۵ نفر) برای سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان در پایان یادآور شد: با توجه به تاکید وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و پیوستن به پویش ملی شفافیت در ارایه خدمات؛ کلیه تسهیلات پرداختی با جزییات در پرتال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان بارگذاری و به روز رسانی می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.