از افتتاح باغ ژاپنی تا آغاز عملیات اجرایی پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان – افتتاح رصدخانه کوشیار گیلانی در پنج اسفند/ تکمیل ساخت سوله کودآلی طی دو ماه آینده /بازگشایی های معابر از مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۱

گزارش عملکرد صد روزه معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت :

گیل نامه / محمد حسین خیابانی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت عملکرد صد روزه خود را تشریح کرد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با اشاره به مهمترین اقدامات این معاونت طی ماههای اخیر اظهار داشت: پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان از جمله مهمترین اقدامات مجموعه مدیریت شهری است که توسط این معاونت وارد فاز اجرایی شده است.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای احداث ۵ کیلومتر راه دسترسی داخل پارک، روشنایی معابر و احداث دو نگهبانی در فاز شمالی و جنوبی پارک لاکان تصریح کرد: مناقصه و اقدامات قانونی لازم در این زمینه صورت گرفته است. تامین ماشین آلات و خرید و حمل ۴۰۰۰ تن مغزه یا لاشه کوهی جهت احداث راه دسترسی به این پارک نیز انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آسفالت معابر و روشنایی مسکن مهر رشت پرداخت و افزود: در این پروژه ۴۰ هزار مترمربع روکش آسفالت اجرا و ۷۴ پایه چراغ روشنایی نصب شد.
محمد حسین خیابانی همچنین در خصوص ساماندهی ورودی شهر رشت از سمت جاده تهران اظهار داشت: این پروژه که از میدان گیل تا آرامستان باغ رضوان به طول ۴ کیلومتر در دستور کار قرار دارد، در مرحله لوله گذاری آبهای سطحی (در مسیر برگشت) است.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت اصلاح رفیوژ میانی، چراغهای روشنایی، علائم ترافیکی، اجرای پروژه آب خام و زیباسازی را از دیگر مراحل این پروژه برشمرد و اذعان داشت: مناقصه ده میلیاردی اخذ پیمانکار انجام شده است و پس از اجرای لوله گذاری جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، نیوجرسی ها جمع آوری و رفیوژ میانی به عرض ۵ متر احداث خواهد شد.
خیابانی همچنین از برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی ۵ ایستگاه دوربین ثبت تخلف در مسیر برگشت از سمت جاده تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: با احداث این ایستگاه ها در اوایل سال آینده، سرعت کاه های موجود در طول این قطعه حذف خواهند شد.
وی در ادامه به تشریح عملیات احداث دیوار حفاظتی حاشیه رودخانه ها پرداخت و عنوان کرد: عملیات احداث دیوار حفاظتی حاشیه رودخانه جنب عمارت کلاه فرنگی در پارک شهر رشت و همچنین محله دباغیان در مجموع با مبلغ پیمان بیش از ۴ میلیارد تومان اجرا شد.
محمد حسین خیابانی در ادامه گزارش عملکرد صد روزه این معاونت بیان داشت: احداث باغ ژاپنی از دیگر اقدامات شاخص صد روز گذشته بود که با حضور سفیر ژاپن در رشت افتتاح گردید و مورد توجه شهروندان قرار گرفت.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با بیان اینکه مطالعات پروژه احداث ساختمان مانیتورینگ و دیتاسنتر انجام شده است، اعلام کرد: این ساختمان در  محوطه ساختمان مرکزی شهرداری رشت احداث می گردد.
خیابانی همچنین از اتمام عملیات راه اندازی رصدخانه کوشیار گیلانی خبر داد و اعلام کرد: این رصد خانه روز ۵ اسفندماه همزمان با روز مهندس و روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی افتتاح خواهد شد.
وی بازگشایی محور را از میدان ولیعصر (عج) (ایستگاه انزلی) تا اواسط بلوار دیلمان اعلام کرد و گفت: این پروژه از دو بخش بازگشایی مسیر و احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان ولیعصر (عج) تشکیل شده و بازگشایی ۵۰۰ متر آن انجام شده است.
این مسئول شهرداری رشت با بیان اینکه موافقتهای لازم برای احداث این تقاطع اخذ شده است، افزود: با تکمیل این پروژه ضمن کاهش بار ترافیکی این محدوده، یکی دیگر از ورودی های شهر رشت نیز ساماندهی خواهد شد.
وی پروژه عملیات فنس کشی محوطه تصفیه خانه شیرابه سراوان، عملیات تکمیل ساختمان سرای محله و شهرداری ناحیه سه منطقه پنج، اجرای روشنایی بلوار خرمشهر، خط کشی معابر سطح شهر رشت و تهیه و نصب تجهیزات و تابلوهای ترافیکی سطح شهر را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این معاونت برشمرد و ادامه داد: ساخت سوله کود آلی نیز طی دو ماه آینده به پایان خواهد رسید.
محمد حسین خیابانی در ادامه با بیان اینکه این پروژه ها با پیگیری و مساعدت سید امیر حسین علوی شهردار محترم رشت به مرحله اجرا درآمده است اشاره ای به پروژه های سال آینده این معاونت داشت و گفت: با تاکید شهردار رشت، بازگشایی های معابر از مهمترین اقدامات سال آینده خواهد بود.
وی تصریح کرد: بازگشایی و احداث فاز دو معلم به جاده پیربازار (شهید کوچکی) بازگشایی و احداث تختی به معلم، بازگشایی و احداث رینگ ۹۰ متری از میدان گیل تا مسکن مهر، بازگشایی و احداث کمربندی شهید سردار سلیمانی (مسیر کانال ژ ۵) تکمیل احداث خیابان مسکن مهر فاز دوم (حد فاصل میدان اول تا ساختمان ناحیه به طول ۱.۵ کیلومتر) تعریض جاده سنگر و تعریض پل پستک ازجمله پروژه هایی است که در سال آینده وارد فاز اجرایی خواهند شد و مقدمات اجرای آنها فراهم شده است.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در پایان گفت: اصلاح هندسی معابر شهر رشت، احداث ساختمان آتش نشانی خرمشهر، تکمیل احداث ساختمان اداری منطقه سه، تکمیل ساختمان شهرداری و ساختمان فرهنگی، احداث دیوار حائل جنب رودخانه ساختمان شهرداری، توسعه، نگهداری و پشتیبانی از مرکز کنترل ترافیک و زیرساختهای آن، خرید و نصب دوربینهای نظارت تصویری ثبت تخلفات و دکل ها برخی دیگر از اقدامات این معاونت خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.