از ادعا تا واقعیت؛ صادق باشید

نویسنده : نقی هدایتی

گیل نامه  /  از بحران برف اخیر رشت چند روزی نگذشته بود که بحران کرونا به گیلان و رشت رسید و جامعه دو و نیم میلیون نفری استان را درگیر کرد. دولت و نهادهای دیگر به قدر توان خود و با بسیج امکانات به مبارزه با کرونا امده اند. پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم نبرد با کرونا هستند و تاکنون شهدای زیادی تقدیم ملت کرده اند اما روی سخنم با برخی از اعضای شورا و نمایندگان مجلس رشت است.

یک- شورای شهر رشت به اعتبار وظایف قانونی خود، اختیارات فراوانی دارد و به نوعی نقش قوه مقننه را برای مدیریت شهری دارد. به بودجه دولت وابسته نیست و مداخلات دولت در تصمیم گیری های شورا ، بسیار اندک است. با این حساب باید از بعضی از اعضای شورای رشت پرسید شما که نطق می کنید و یا نامه می زنید و به سرعت باد در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید ، در جریان وظایف و اختیارات خود هستید؟ شما در بحران برف چه کردید ؟ مگر کسی جز شما باید برای شهر تصمیم بگیرد پس از چه کسی انتقاد می کنید؟ چرا فکر می کنید مردم ژست تبلیغاتی شما را باور می کنند؟ چرا فکر می کنید به قول رشتی ها این خشک حرف های تان ارزش دارد؟ کمی به قیمت ماشین هایتان، کت و شلوارهای تان، درامدتان و … نگاه کنید بعد سخن بگویید. به نظر می رسد دستگاه محترم قضایی و استاندار گیلان به عنوان رییس شورای تامین باید عملکرد شورای شهر و شهرداری در بحران برف و کرونا را پی گیری کنند و اجازه ندهند سرمایه های اجتماعی نظام توسط عده ای به حراج گذاشته شود.

دو – نمایندگان مجلس اختیارات وسیع قانونی دارند و می توانند برای کل ملت و مردم حوزه انتخابیه تصمیم بگیرند. آیا تاکنون یک مصاحبه عمومی با رسانه ها گذاشته اید تا از شما بپرسند که برای مردم گیلان چه کرده اید؟ شما که از کمبود امکانات درمانی و بهداشتی حرف می زنید برای این بخش چه کرده اید که امروز انتظار معجزه دارید؟ ایا شما جز دخالت در کار دستگاه های اجرایی، لابی برای نصب و جا به جایی مدیر، نوشتن نامه و توییت زدن و پست گذاشتن و … کار دیگری هم کرده اید؟ ایا اکنون و در اوج بحران، نامه زدن، توییت زدن و دولت را مقصر دانستن همه ناکامی ها و … دردی از دردهای مردم را کم می کند؟ این نوع رفتارها هیچ توجیهی ندارد جز این که ناکارامدی خودتان را با ایفای نقش مدافع مردم پوشش می دهید. وقتی شما سیزده نمایندگان گیلان با هم اجماع ندارید و هر یک راه خود می روید چه انتظاری از دیگران دارید؟

سه- خدمات پزشکان و پرستاران و سیستم درمانی کشور ستودنی است . انان در جبهه مقدم مبارزه با کرونا هستند. از آنان حمایت کنیم و قدر زحمات بی مثالشان را بدانیم.‌شایعه نسازیم، دروغ نگوییم و در جبهه دشمن بازی نکنیم. ما با وحدت و انسجام و همدلی می توانیم بر طوفان کرونا فایق اییم و دشمنان این ملت و ملک را نا امید کنیم.

 

گیل نامه /  انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.