ارائه بالغ‌بر ده هزار خدمت تصویربرداری پزشکی توسط سه دستگاه CT اسکن جدید

بهره برداری از سه CT اسکن جدید دیگر در آینده نزدیک؛

گیل‌نامه /   با پیگیری های رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال اخیر، ۶ دستگاه CT اسکن وارد گیلان شده که تنها سه دستگاه از آن‌ها طی مدت کوتاه، حدود ده هزار و ۵۰۰ خدمت تصویربرداری با تعرفه دولتی به مردم ارائه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /    یکی از محوری‌ترین رویکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال اخیر، توسعه امکانات و تجهیزات حوزه سلامت بوده که با توجه به شیوع ویروس کرونا ، مرکز این دستگاه خدمات رسان بیشتر در بخش بهداشت و درمان بوده است.

به استناد آمار و اخبار طی یک سال اخیر خدمات شایان و قابل‌ملاحظه‌ای در بخش توسعه بهداشت و درمان استان گیلان انجام‌شده و سیر استقرار و توسعه تجهیزات درمانی، سرمایه‌ای و تشخیصی همچنان ادامه دارد.

یکی از بخش‌هایی که طی یک سال اخیر روند قابل‌توجه به خود گرفته و موجب شده رضایت‌مندی مردم را در پی داشته باشد، تجهیز مراکز بیمارستانی و درمانی استان به دستگاه  CT اسکن است.

طی یک سال اخیر، بیمارستانهای آستارا، رودبار، لاهیجان، رودسر، تالش و مرکزآموزشی و درمانی رازی رشت با پیگیری‌های مطالبه گرایانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به  دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس مجهز شده اند.

در حال حاضر CT اسکن‌های نصب‌شده در آستارا، رودبار و لاهیجان در حال بهره‌برداری هستند و به مردم و بیماران در مناطق درمانی مذکور خدمت ارائه می‌کنند.

بنا بر آماری که بخش CT اسکن بیمارستان‌های آستارا، لاهیجان و رودبار داده‌اند، از ابتدای بهره‌برداری از این دستگاه‌ها تاکنون حدود ۱۰ هزار و  ۵۰۰  بیمار سرپایی و بستری (۸۰۰۰ بیمار در بیمارستان پیروز لاهیجان، ۱۹۵۶ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی آستارا و ۵۴۰ بیمار در بیمارستان ولیعصر(عج) رودبار) از این سه دستگاه، خدمات دریافت کرده‌اند.

گفته‌شده CT اسکن بیمارستان لاهیجان از اواخر اردیبهشت‌ماه ، CT اسکن آستارا از ابتدای تیرماه و همچنین CT اسکن رودبار از ابتدای مردادماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که مجموع فعالیت آن‌ها از ابتدای افتتاح تاکنون قابل‌توجه است . پیش از این،  بیماران و مراجعین به این بیمارستان‌ها باید خدمات تشخیصی و پزشکی را یا در بیمارستان‌های هم‌جوار شهرستانی و استانی و یا در مراکز تصویربرداری خصوصی و در پشت صفوف بسیار طولانی با هزینه‌های مضاعف دریافت می‌کردند.

به گفته دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۶ دستگاه CT اسکن در حالی وارد استان شده که طی ۱۰ سال اخیر تنها سه دستگاه از آن وارد استان شده و در حال خدمت‌رسانی به مردم بود.

نکته قابل‌توجه دیگر در خصوص CT اسکن در حوزه سلامت گیلان اینکه سیر استقرار و تجهیز مراکز بیمارستانی به این دستگاه تشخیص پزشکی متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید در تلاشیم تا برای بیمارستان‌های پورسینا رشت، لنگرود، صومعه‌سرا و فومن نیز یک دستگاه CT اسکن اختصاص داده شودو مقدمات این کار ارزشمند در حال انجام است و سفارش‌ها و همچنین پیگیری‌های مستمر در این زمینه ادامه دارد.

آنچه بیش از همه مهم است و جای تقدیر دارد، توسعه خدمات درمانی به مردم به‌ویژه در استان عقب‌مانده و کمتر توسعه‌یافته گیلان است که با شناخت صحیح از چالش‌ها و ظرفیت‌ها برای رفع آن، گام‌های بلند و اساسی برداشته‌شده و توانسته شاخص‌های سلامت را در این استان ارتقا دهد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.