آموزش فرهنگ ترافیکی با کمک انواع ابزارهای ارتباط جمعی ، روشی در اصلاح رفتارهای ترافیکی

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری در خصوص اجرای برنامه های ارتقای فرهنگ ترافیک شهری بیان کرد ؛

گیل نامه /   بدون شک تامین انواع زیرساخت های ترافیکی مانند احداث بزرگراه ها ، تقاطع های غیرهمسطح ، به کار گیری انواع علائم افقی و عمودی تاثیر به سزایی در وضعیت حمل و نقل شهرها دارد ولی نباید جایگاه آموزش فرهنگ ترافیک را در این میان فراموش کرد.
امروز بسیاری از کارشناسان معتقدند که آموزش فرهنگ ترافیکی با کمک انواع رسانه های ارتباط جمعی و سازمان ها و شرکت ها و حتا نهادهای مردمی می توانند در اصلاح رفتارهای ترافیکی بسیار موثر واقع شود. به خصوص با این آموزش ها از سنین کودکی می توان به مرور نسلی قانون مند تر تربیت کرد و در مجموع حمل و نقلی ایمن و انسان محور ساخت.

رشت به عنوان بزرگترین شهر نوار شمالی کشور با فرهنگ غنی و پیشینه پربار در تجلی رفتارایرانی اسلامی از این قاعده مستثنا نبوده و با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد روزانه نیاز به آموزش فرهنگ ترافیک در سطوح متعدد خواهد داشت. به همین سبب مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در جهت اجرای بند (الف) ماده ۱۰۸ قانون ششم توسعه در راستای توسعه فرهنگ صحیح ترافیک ، پویش “بیایید از خودمان شروع کنیم(۲)” با محور تئاتر خیابانی در تقاطع های دارای چراغ زمان دار سطح شهر و با بهره گیری از زمان قرمز آن از عید سعید غدیرخم آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد. عدم تعرض به خطوط عابرپیاده ، ایجاد حریم ایمن عبور عابرین ، توجه به جلو ، بستن کمربند ایمنی ، احترام به علائم افقی و عمودی ترافیکی و حتا استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع کرونا از جمله آموزش هایی است که توسط بازیگران دوره دیده این گروها ها صورت می پذیرد.

✍🏻 مهسا یگانه پارسا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.