آموزش دانش‌آموزان گیلانی از یک مهر در فضای مجازی

گیل نامه /  معاون مدیرکل آموزش وپرورش گیلان با بیان اینکه حضوری بودن سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۰ نیاز به مجوزهایی دارد که باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از یک مهر آموزش دانش‌آموزان به واسطه فضای مجازی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / جابر اخلاقی صبح امروز در جلسه شورای معاونین این شهرستان با موضوع پروژه مهر در محل سالن جلسات آموزش و پرورش اظهار کرد: سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ را با تمام فرازونشیب‌های کرونایی پشت سرگذاشتیم و باید خود را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم.

وی با بیان اینکه مدارس به لحاظ فیزیکی، تجهیزاتی و نیروی انسانی از ماه‌های قبل در تدارک مقدمات بازگشایی هستند، گفت: حضوری بودن سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۰ نیاز به مجوزهایی دارد که باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش از یک مهر آموزش دانش‌آموزان به واسطه فضای مجازی صورت می‌گیرد، افزود: صداوسیما، شبکه اجتماعی دانش‌آموز و سیستم‌های مدیریت یادگیری ازجمله ابزارهای آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان هستند.

اخلاقی با بیان اینکه ۹۵ درصد از مدارس استان گیلان برنامه درسی خود را تنظیم و برای شروع سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۰ آماده هستند، تصریح کرد: حضوری بودن مدارس قرار است با آرامش و تدریجی صورت بگیرد و در بحث آموزش حضوری دانش‌آموزان، روی مدارس کم‌جمعیت روستایی عشایری تمرکز شده است.

وی زمان برگزاری مانور بازگشایی مدارس را ۲۸ شهریور ماه جاری دانست و بیان کرد: درهمین‌خصوص فرم‌های شماره یک، دو و سه توسط مدیران واحدهای آموزشی باید تکمیل و چک‌لیست بازگشایی مدارس بررسی و نقاط ضعف و مشکل احصا و برطرف شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در شهرستان آستارا بسیار خوب است، افزود: از ۱۶ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموزی که در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده‌اند ۱۵ هزار و ۸۵۵ نفر مورد تأیید قرار گرفته‌اند که به لحاظ آماری برای آموزش و پرورش شهرستان آستارا یک رقم بسیار خوبی است.

اخلاقی با اشاره به اینکه اطلس دسترسی دانش‌آموزان به ابزارهای آموزشی باید در تمام مدارس تدوین و موجود باشد، بیان کرد: پوشش حداکثری دانش‌آموزان و ارائه مطالب درسی به آن‌ها با ابزارهای نوین آموزشی شعار امسال ما است که باید در اولویت قرار بگیرد.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.