آمریکا به دبیر روادید نداد؛ لغو سفر تیم ملی کشتی

گیل نامه / آمریکا به علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون ملی کشتی ایران، برای حضور در مسابقه ۲۳ بهمن در آرلینگتون تگزاس روادید نداده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی ایران، روز سه‌شنبه به خبرگزاری ایسنا گفت که آمریکا روادید تمامی نفرات اعزامی به غیر از چهار نفر (علیرضا دبیر، دو کشتی‌گیر و یک مربی) را صادر کرده است.

او افزود: «به طرف آمریکایی اعلام کردیم تنها در صورت صدور روادید تمامی نفرات، تیم ملی عازم آمریکا خواهد شد».

سخنگوی فدراسیون کشتی نیز امروز سه‌شنبه همین موضع را تکرار کرد و گفت تنها در صورتی‌که روادید تمامی نفرات صادر شود، تیم ملی عازم آمریکا خواهد شد، در غیر این‌صورت این اعزام لغو می‌شود. فدراسیون کشتی آمریکا در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان در اسلو، پایتخت نروژ، از تیم کشتی آزاد ایران برای حضور در مسابقه دوستانه ۲۳ بهمن در آرلینگتون تگزاس دعوت به عمل آورد و فدراسیون کشتی ایران نیز این دعوت را پذیرفت.

با وجود این، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، روز ۱۳ دی‌ همزمان با دومین شهادت سردار سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس، در گفت‌وگویی ویدئویی با یک خبرگزاری داخلی از «التزام عملی» به شعار «مرگ بر آمریکا» سخن گفت.

او در این گفت‌وگو اظهار داشت که «ما همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم اما مهم این است که آن را در عمل نشان دهیم. بعضی‌ها زیاد حرف می‌زنند اما کار زیادی نمی‌کنند.

ما باید این را شعار را در عمل ثابت کنیم». پس از انتشار این سخنان علیرضا دبیر، شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز در گزارشی با اشاره به ضدیت رئیس فدراسیون کشتی ایران با آمریکا، گرین کارت اقامت او در آمریکا را زیر سؤال برد.

بهار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.