آغاز طرح « حاج قاسم سلیمانی » برای تشخیص سریع کرونا در گیلان

آبتین حیدرزاده ؛

گیل‌نامه /   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز طرح « حاج قاسم سلیمانی» برای انجام تست سریع تشخیص کرونا با استفاده از کیت‌های مخصوص در محلات استان گیلان، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامهدکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با اشاره به شروع طرح حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح، محله محور و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با همه‌گیری کرونا در استان گیلان اجرا می شود.
وی از حضور و همکاری ۲۰۰۰ تیم در سطح استان ، مشتمل بر تیم های مراقبتی و نظارتی از سوی سازمان بسیج مستضعفین و جوانان هلال احمر با همکاری ستاد شبکه های بهداشت و درمان که جهت ارائه خدمات در منزل و رهگیری تماس انتخاب و فعال شده اند، خبر داد و افزود: از امروز شنبه، آموزش تیم های هدف، توسط کارشناسان و متخصصین برنامه صورت می پذیرد.
دکتر حیدرزاده به ارائه خدمات و همکاری جمعیت هلال احمر در قالب ۲۰۰ گروه دو نفره به منظور کاهش انتقال بیماری اشاره و عنوان کرد: نیروهای هلال احمر در بازدید ها همگام با واحد های بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت خود را انجام می دهند
وی افزود: تیم های مراقبتی با محوریت مسئولین مراکز خدمات جامع سلامت و تیم های نظارتی با محوریت واحد سلامت محیط و کار فعالیتهای خود را انجام می دهند.
دکتر حیدرزاده هدف اصلی این طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.
وی اظهار داشت: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.
دکتر حیدرزاده با قدردانی از تلاش چند ماهه همکاران بهداشت و درمان و همراهی نیروهای بسیج با مدافعان سلامت در کارزار مبارزه با ویروس کرونا گفت: سازمان بسیج مستضعفین در تبعیت از فرمایش رهبر معظم انقلاب در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده همکاری گسترده در سراسر استان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا است و کمک مردم و نیروهای داوطلب نیز نقش عمده‌ای در مبارزه با این ویروس و کنترل بیماری خواهد داشت.
وی با اشاره به اجرای موفق اعمال محدودیت‌های تردد در چند روز گذشته در سطح استان، گفت: همکاری صنوف به عنوان نقطه امید برای کنترل پیک بیماری در استان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در این طرح، هر منزل یک مرکز بهداشت و هر فرد، خود یک سفیر سلامت تلقی می‌شود، اظهار داشت: از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، کمک‌های پیشگیری و همیاری ارایه خواهد شد تا به افراد مبتلا در بحث قرنطینه، کمک رسانی شود و اگر امکان قرنطینه خانگی نباشد، نقاهتگاه هایی مشخص خواهد شد تا افراد مشمول ، در آن مکان‌ها قرنطینه شوند.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.