آغاز ساخت موزه دفاع مقدس در رشت

گیل نامه / ساخت موزه دفاع مقدس گیلان عصر امروز با حضور نماینده، ولی فقیه در گیلان در رشت آغاز شد.

به گزارش گیل نامه / کلنگ موزه دفاع مقدس گیلان عصر امروز با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و جمعی از مسئولان استان در نزدیکی حوزه امیرالمومنین رشت در کیلومتر۵ جاده رشت-تهران به زمین زده شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان در آیین ساخت این موزه با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اقتدار و عظمت ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد افزود: اراده جوانان این دوران باید الگوی نسل جوان باشد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جنگ نابرابر رزمندگان شجاع ایران اسلامی با همه قدرت های جهان و پیروزی در این جنگ، افتخار بزرگی است گفت : انتقال آرمان های رزمندگان  دفاع مقدس به نسل آینده از طریق این موزه ها امکان پذیر است.
استاندار گیلان هم دوران دفاع مقدس را درخشان ترین دوران برای ایران دانست و گفت: آنچه سبب پیروزی در این جنگ نابرابر شد وحدت و یکپارچگی مردم، مسئولان و رزمندگان بود.
مصطفی سالاری افزود: اکنون هم با درس گرفتن از دوران دفاع مقدس با وحدت و به دور از مشاجره می توان از مشکلات عبور کرد.
وی در خصوص تخصیص اعتبار برای ساخت موزه دفاع مقدس گیلان هم گفت: با توجه به اهمیت انتقال فرهنگ وحدت و همدلی رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل آینده در توزیع اعتبارات و بودجه برای ساخت این موزه اولویت قائل هستیم.
سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز ساخت این موزه را از آرزوهای رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران دانست و گفت: در ساخت موزه دفاع مقدس استان سی و یکم کشور هستیم اما امیدواریم با کار جهادی و روحیه انقلابی به زودی شاهد افتتاح موزه ای جامع از آثار دوران دفاع مقدس باشیم.
مدیرکل بنیاد حظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز با بیان اینکه موزه دفاع مقدس در ۱۰هکتار زمین ساخته می شود افزود: کتابخانه، مرکز اسناد، مرکز تاریخ شفاهی، ساختمان گالری، ۹هکتار موزه روباز تجهیزات نظامی، یادمان شهدای گمنام و سینمای روباز از بخشهای مختلف موزه دفاع مقدس گیلان است.
سرهنگ بایرامی گفت: امیدواریم با همت مضاعف مسئولان، ۳تا۴ سال آینده شاهد افتتاح این مجموعه فرهنگی باشیم.

 

صداوسیما

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.