آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان ثبت نامی اسفند ۱۴۰۱

گیل نامه /   به گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، از روز یک شنبه ۲۳ مهرماه سامانه انتخاب خودروهای وارداتی برای متقاضیانی که در اسفند ۱۴۰۱ مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را مسدود کرده بودند، باز می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /      این افراد تا سه‌شنبه ۲۶ مهر فرصت دارند تا نوع خودروی وارداتی مورد نظر خود را از میان ۶ خودروی ارائه شده توسط خودروسازان انتخاب کنند.

خودروهای عرضه شده عبارتند از: چانگان CS55 توسط سایپا، زوتی DL5 توسط پارس‌خودرو، فولکس‌واگن جتا VS7 توسط ماموت خودرو، کیا سلتوس توسط کوشا خودرو، هیوندای الانترا توسط کرمان موتور و تویوتا کرولا توسط معین خودرو.

مشخصات و اطلاعات این خودروها از تاریخ ۲۱ مهرماه در سایت سامانه یکپارچه بارگذاری شده تا متقاضیان بتوانند با آگاهی کامل، انتخاب خود را انجام دهند.

آغاز ثبت‌نام انتخاب خودروهای وارداتی برای متقاضیان دارای اولویت

با توجه به آخرین اطلاعیه ارائه شده توسط سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، وب‌سایت این سامانه، از صبح امروز (یکشنبه) برای ثبت‌نام افراد متقاضی خرید خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و اولویت‌بندی شده‌اند، به مدت سه روز باز شده است. این امکان به آنان داده می‌شود تا شش خودروی وارداتی موردنظر خود را با تعیین سه اولویت دلخواه انتخاب نمایند.

چند روز پیش، سامانه یکپارچه تخصیص خودروها اعلام کرده بود که متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام که در سال گذشته به ثبت‌نام خود اقدام کرده و در صف انتظار قرار گرفته‌اند، می‌توانند تقاضای تهیه خودروی وارداتی خود را ثبت نمایند. همچنین، اطلاع داده شده است که فرآیندهای قانونی و مجوزهای ضروری توسط شرکت‌های واردکننده برای این خودروها انجام شده و تایید شده است، از جمله استانداردها و مسائل محیط‌زیستی.

در این مرحله ثبت‌نام خودروهای وارداتی، تنها برای اشخاصی که اولویت‌ دارند ممکن خواهد بود و تنها این افراد مجاز به انتخاب خودروها خواهند بود، به همین دلیل امکان ثبت‌نام جدید در این مرحله وجود نخواهد داشت.

در این مرحله از ثبت‌نام، افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و اولویت‌هایشان تعیین شده است، می‌توانند تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز سه‌شنبه (۲۵ مهر ماه) تا سه روز آینده به تعداد موردنظر خودروها را از بین محصولات اعلامی انتخاب کنند.

قیمت محاسباتی خودروها به صورت تخمینی اعلام می‌شود و هزینه‌ها و مالیات‌های مرتبط با ارزش افزوده، شماره‌گذاری، اسقاط خودروی قدیمی، حمل و نقل و … پس از ترخیص و در هنگام صدور فاکتور نهایی به این قیمت‌ها افزوده خواهد شد.

باید تاکید شود که قیمت نهایی خودروها پس از ارائه تمامی مستندات و مدارک مورد نیاز و بر اساس ضوابط و مقررات جاری تعیین می‌شود و قیمت اعلامی توسط شورای رقابت معیار آن خواهد بود.

عدم واریز وجه علی‌الحساب به مدت سه روز به منزله انصراف از طرح محسوب می‌شود و متقاضی از لیست افراد دارای اولویت در سامانه حذف خواهد شد.

در نهایت، حداکثر زمان تحویل خودروها برای قراردادهای منعقده به مدت سه ماه بوده و واردکننده می‌بایست تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، دعوتنامه تکمیل وجه را براساس قیمت نهایی توسط شورای رقابت ارائه دهند و به متقاضیان خودرو تحویل دهند.

خودرو بانک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.