آغاز اجرای تونل فیبرنوری در رشت

گیل نامه / اجرای ۱۰۰ کیلومتر از تونل ارتباطی فیبرنوری شهر رشت امروز با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد.

به گزارش گیل نامه /  سرمایه گذار و مجری این طرح گفت : ایجاد زیرساخت شهر هوشمند، تسهیل ارتباطات الکترونیک بصورت یک شبکه پیوسته ، ایجاد امکان دسترسی کلیه موسسات – شرکت ها – مدارس و شهروندان به ارتباطات داخلی ، کاهش یا حذف نیاز به نصب دکل های جدید مخابراتی و ایجاد درآمد پایدار از مزایای اجرا این طرح است.
صابر فیضی گفت : طرح تونل ارتباطی شهر رشت ۷۵میلیارد تومان سرمایه گذاری در مدت ۴ تا ۶ ماه راه اندازی می شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در مراسم آغاز اجرای این طرح گفت : گیلان جزو استان های پیشرو در حوزه ارتباطات و فناوری است.
حسین فلاح جوشقانی با اشاره به وجود پتانسیل های مناسب در گیلان در حوزه ارتباطات افزود : بر اساس آخرین ارزیابی ها رتبه IDI که یک شاخص توسعه ICT در دنیاست گیلان در رتبه ۱۰ قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ خدمات تلفن همراه در کشور ۱۱۰ درصد است گفت: این شاخص در گیلان ۱۲۰ درصد و بالاتر از شاخص کشوری است.
معاون وزیرارتباطات و فناوری وافزود  : ارائه خدماتی نظیر ADSL ، اینترنت نسل ۳ و ۴ در شهر رشت و دیگر شهرهای کشور نیازمند توسعه زیرساخت هایی همانند فیبرنوری است.
حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری بجز در بخش شبکه ها و حوزه های مخابراتی بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند گفت : اکنون در همه شهرهای بزرگ گیلان سرمایه گذاران متقاضی ایجاد شبکه های مخابراتی و بسترهای فیبرنوری هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز گفت : ایجاد زیرساخت های فیبر نوری زمینه تحول و توسعه یک شهر را رقم می زند.
آرش فرزام صفت افزود : باید از وجود این زیرساخت ها استفاده بهینه شود وگرنه هدف مورد نظر محقق نمی شود.
شهردار رشت نیز گفت: مقدمات شهر هوشمند و شهروند الکترونیک با اجرای ۱۰۰کیلومتر فیبرنوری در رشت فراهم می شود.
ناصر حاج محمدی افزود : علاوه بر ایجاد زیرساخت های فیبرنوری در این شهر ۲۲ دوربین ثبت سرعت، ۱۱۰دستگاه دوربین ثبت تخلف و ۷۷ دستگاه دوربین نظارتی در نقاط مختلف شهر نصب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.