راه اندازی چهارمین کانون سلامت محله در گیلان

گیل نامه / چهارمین کانون سلامت محله گیلان در رودسر راه اندازی شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم راه اندازی کانون سلامت محله در رودسر گفت: قرار است ۱۴ کانون سلامت محله در گیلان راه اندازی شود که در هر کدام از آن‌ها به ۴ تا ۱۲ هزار نفر خدمات بهداشتی ارائه می‌شود.
علی داوودی با اشاره به اینکه راه اندازی کانون سلامت محله از دهه فجر پارسال در گیلان آغاز شده افزود: شهرستان رودسر بعد از رشت، انزلی و لاهیجان چهارمین شهرستان است که این کانون در آن راه‌اندازی شد.
وی تصریح کرد: تا پایان هفته دولت امسال به تدریج در شهر‌های آستانه اشرفیه، لنگرود، املش، سیاهکل، منجیل، آستارا، رضوانشهر، تالش، فومن، شفت و صومعه سرا کانون سلامت محله راه اندازی خواهد شد.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: در کانون‌های سلامت محله افرادی را که در لیست درمانی مراکز بهداشتی قرار ندارند تحت پوشش قرار می‌گیرند.
علی داوودی افزود: پیش از این در مراکز بهداشتی شهری فقط خدمات مشاوره‌ای و واکسیناسیون به خانوار‌ها ارائه می‌شد که با راه اندازی کانون‌های سلامت محله، غربالگری برخی بیماری‌ها هم انجام می‌شود.
وی همچنین از ایجاد ۶ کارگروه جوانان، نوجوانان، زنان، میانسالان، محیط زیست و تحکیم بنیاد خانواده در کانون‌های سلامت محله خبر داد و گفت: در این کانون‌ها در خصوص مسائلی همانند طلاق، حاشیه نشینی و سلامت عمومی خدمات مشاوره‌ای ارایه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.