اقتصاد مقاومتی ناجی اقتصاد کشور | ظرفیت های طبیعی گیلان خاستگاه توسعه اقتصادی

سرویس سیاسی :

اختصاصی گیل نامه / عبدالرضا رحمانی فضلی واقعه عاشورا را موضوعی جاودانه خواند و گفت:واقعه عاشورا از نظر اخلاقی، عرفانی و عشق برای ما نمونه ای کامل از حقیقت مطلق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه / وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران را رهرو  امر نبوت ،امامت و ولایت دانست و اضافه کرد:ایران نماد استقامت و مقاومت در مقابل قدرت های استکبار ستیز خارجی است.

وی با ذکر اینکه موفقیت های منطقه ای و خارج از منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را مدیون فرهنگ عاشورا و کربلا هستیم عنوان کرد:عملکرد های دشمن برای ایجاد اختلال در ایران شامل کودتا، جنگ ،  تحریم و انزوا بود که ناکام به جا ماندن و اکنون سعی در فروپاشی نظام دارند.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه دشمنان بر این باور بودند که با استفاده از شورش و نظام نارضایتی های اجتماعی مردم را نسبت به جمهوری اسلامی بی اعتماد کنند،خاطرنشان کرد:با افزایش صادرات و کاهش واردات توانستیم از تحریم های ۹۷ عبور کنیم و دشمنان خواستارم زارع مذاکره با ما باشند.

وزیر کشور با عنوان اینکه امروز همه کشورها آمریکا را مستحق نمی دانند و ایران را پایبند قوانین بین المللی می شناسند،یادآور شد:ایران در ۳۰۰ سال اخیر به دلیل ساختار غلط سیاسی از اقدامات پیشرفت در حوزه های تکنولوژی غافل ماند.

وی مبدا تحولات ایران را از سال ۵۷ دانست و ادامه داد:کشورهای غربی هیچ‌کدام نمی‌توانند با ایران در حوزه نظامی، تکنولوژی، علمی ،فلسفی، اعتقادی و سیاسی رقابت کنند.

دکتر رحمانی فضلی اقتصاد مقاومتی را ناجی اقتصاد کشور برشمرد و تاکید کرد:در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه احراز شده که باید به سمتی پیش برویم که وابستگی به نفت کمتر شود.

او با بیان اینکه گیلان از ظرفیت‌های طبیعی بالایی برخوردار است که موجب توسعه اقتصادی می شوند گفت:ظرفیت های طبیعی و انسانی گیلان باید در شرایط کنونی اقتصاد بالاتر از استان‌های دیگر باشد.

وزیر کشور با اشاره بر اینکه باید با برنامه‌ریزی، مدیریت و افزایش کارآمدی رضایت مردم را جلب کنیم افزود:در پنج ماهه نخست سال ۳۸ درصد از اعتراض داد در کشور کاهش یافته که علت آن درک درست مردم از وضعیت کشور بوده است.

او با ذکر اینکه امسال باید انتخابات را با مشارکت همگانی مردم در فضای امن برگزار کنیم،بیان داشت:استانداران و فرماندارانی  که توسط وزارت کشور انتخاب می شوند از قوانین دستگاه‌های مختلف اطلاع دارند و صلاحیت تصدی را نیز دارامند هستند.

وی در پایان  در بحث پسماند گیلان گفت:در بحث پسماند گیلان دو لایحه به مجلس ارائه دادیم که وزارت کشور از طرف دستگاههای هماهنگ کننده به این موضوع رسیدگی می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.