پایان صید ماهی در گیلان

گیل نامه/ فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر درگیلان به پایان رسید.

به گزارش گیل نامه /  مدیرکل شیلات استان امروز گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در گیلان پس از یک هفته تمدید ساعت ۲۴ دیشب به پایان رسید.
صمد درویشی افزود: پیش از این فصل صید ماهی از دریای خزر ۱۵ فروردین ۹۸ اعلام شده بود.
وی گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ صیاد گیلانی از ابتدای فصل صید تا پایان آن ۲ هزار و ۴۰۰ تن ماهی استخوانی به ارزش بیش از ۹۲۰ میلیارد ریال صید کردند که به علت شرایط آب و هوایی حدود ۱۰ درصد کمتر از پارسال است.
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ۵۸ درصد صید معادل هزار و ۳۹۲ تن به صید ماهی سفید اختصاص داشت افزود:۹۳۶ تن معادل ۳۹ درصد ماهی کفال و ۷۲ تن معادل ۳ درصد سایر گونه نیز صید شد.
امسال صیادان گیلانی در ۴۹ شرکت تعاونی، ماهیان استخوانی را به روش پره در ۳۵۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر از آستارا تا چابکسر صید کردند.
فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر همه ساله از نیمه مهر آغاز می‌شود و تا نیمه فروردین سال بعد ادامه می‌یابد، اما امسال شیلات ایران به دلیل سرمای زودرس هوا و برای حمایت از صیادان زمان آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر را از ۲۰ مهر به ۱۵ مهر تغییر داد.
ذخایر ماهیان استخوانی در چند دهه گذشته به دلیل صید قاچاق و بی رویه، آلودگی دریا و رودخانه‌ها وکاهش زادآوری طبیعی ناشی از تخریب زیستگاه‌ها براثر برداشت بی رویه شن و ماسه در رودخانه‌ها به شدت کاهش یافته است.
تکثیر مصنوعی و رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر مهم‌ترین راهکار شیلات گیلان برای حفظ این گونه ماهیان است.

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.