کیمیا تنهایی: گیلان در زمینه فناوری اطلاعات رتبه بالایی را دارامند است|دکتر سعید زاهدی:هیچ دستگاه اجرایی نباید به دلیل گران شدن نرخ اتصال به شبکه از ارائه خدمات خودداری کند

سرویس سیاسی :

اختصاصی _ گیل نامه / جلسه شورای هماهنگی فناوری اطلاعات و توصیه الکترونیک استان با حضور مهندس کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان و دکتر سعید زاهدی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با بیان اینکه کشوری که به فناوری اطلاعات مجهز است جزء کشور های پیشرفته محسوب میشود،گفت:باید استفاده از  خدمات الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی را گسترش دهیم.

کیمیا تنهایی ، توسعه استان را در گرو فناوری اطلاعات دانست و بر لزوم استمرار جلسات این شورا تاکید کرد و افزود:گیلان در زمینه فناوری اطلاعات رتبه بالایی را دارامند است.

وی همچنین از تشکیل کارگاه برای رفع موانع شهر هوشمند خبر داد و عنوان کرد:در صورت وجود شرایط برای حضور در جشنواره الکامپ را به صورت مستقل برگزار خواهیم کرد در غیر این صورت به طور مشترک در استان گیلان این جشنواره برپا میشود.

تنهایی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه نباید تمام امور به وزارتخانه ها محول شود اظهار داشت:پیشرفت استان نیازمند همت و همکاری بیشتر مسئولان است.

دکتر سعید زاهدی مدیر  فناوری اطلاعات و شبکه دولت از اهداف تشکیل این شورا را برپایی کانون گفتگو،هم اندیشی و هماهنگی در جهت ایجاد وحدت در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک و حذف موازی‌کاری در دستگاه‌های اجرایی خواند و گفت :دریافت خدمات شهروندان بدون محدودیت زمانی و مکانی از طریق اپ های موبایل،sms و کدهای USSD(دولت همراه)و هوشمند سازی اداری یا دولت هوشمند از دیگر برنامه های این شورا می باشد.

وی همچنین به بیان لزوم بهره‌مندی کلیه ادارات از اتوماسیون اداری پرداخت و افزود:گردش مکاتبات بین ستاد و ادارات شهرستانی،گردش مکاتبات بین کلیه ادارات با یکدیگر در سطح ستاد و شهرستان‌ها و گردش مکاتبات بین واحدهای سازمان لزوم استفاده از اتوماسیون اداری را پررنگ تر می کند.

مدیر  فناوری اطلاعات و شبکه دولت با اشاره به اینکه اکثر دستگاه های اجرایی شهرستان به شبکه‌های ارتباطی دولت متصل هستند اظهار داشت:از مزایای بهره گیری از پرتال سازمانی استانداردسازی پورتال های ادارات و ارائه خدمات سازمانی در آن،همکاری با  استانداری گیلان و ارائه خدمات از طریق یک دستگاه متمرکز است.

وی توسعه سامانه های نرم افزاری،ارائه میز خدمت الکترونیک،اصلاح فرایند درون سازمانی ،صرفه جویی از مصرف کاغذ و ماشین آلات اداری را از دیگر اهداف  شورا هماهنگی دانست و از برگزاری کارگاه های تخصصی جهت تبادل اطلاعات و تجارب بین دستگاه های اجرایی خبرداد.

دکتر زاهدی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه اجرایی نباید به دلیل گران شدن نرخ اتصال به شبکه از ارائه خدمات خودداری کند اذعان کرد:دستگاه های اجرایی برای پرداخت هزینه استفاده از این سرویس اگر با چالش مواجه شدن باید منابع خود را از جای دیگر تامین کنند.

او مهمترین هدف این شورا را شناسایی سرویس های موجود در دستگاه های اجرایی برشمرد و ادامه داد:مشکل خدمات الکترونیکی در گیلان از سرویس است و باید سامانه نرم افزاری جهت تسهیل خدمات برای این کار برنامه‌ریزی شود.

 

 

عکس / مطهره رمضان زاده

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.