نشست امنیتی کاخ‌سفید با موضوع ایران برگزار شد

گیل نامه/شبکه خبری ای‌بی‌سی گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) با مقام‌های ارشد دولت خود نشستی درباره واکنش به حملات به تاسیسات نفتی سعودی که واشنگتن ایران را متهم به انجام آن می‌کند، برگزار کرد.

این شبکه خبری در تارنمای خود به نقل از «مارک شورت» مدیر دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا نوشت مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور قرار بوده در این نشست شواهدی ارائه دهد که ایران را به این حملات مرتبط می‌کند. به نوشته ای‌بی‌سی، یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که پمپئو و برایان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در چند روز اخیر برای افزایش حضور نظامی واشنگتن در منطقه تلاش کرده‌اند اما پنتاگون به دنبال واکنشی بدون افزایش تنش است.

ای‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از عربستان سعودی خواسته که به صورت رسمی تایید کند ایران پشت ایران حملات بوده تا از حمایت واشنگتن برخوردار شود. برخی رسانه‌های غربی و عربی پیشتر گزارش داده بودند که این حمله از جنوب عراق انجام شده، اما پمپئو در گفت‌وگوی تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق مجبور به انکار این موضوع شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.