راه حل رشد و تکامل یک جامعه برخورداری از امید و نشاط است|جامعه ای که بخواهد به توسعه دست پیدا کند باید از مشارکت سیاسی،فرهنگی و اجتماعی آحاد جامعه برخوردار باشد

سرویس سیاسی :

اختصاصی _ گیل نامه / جلسه تجلیل از خبرنگاران به ریاست فرماندار در رشت و با حضور جمع کثیری از اهالی رسانه در محل سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / فرماندار رشت ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار،با بیان اینکه خبرنگاران طلایه داران اطلاع رسانی و وجدان بیدار جامعه هستند،گفت:مهمترین عاملی که باعث ایستادگی مردم در مقابل استکبار و استعمار خارجی شد که همچنان نیز این ایستادگی ادامه دارد،وحدت و یکپارچگی است که خبرنگاران بعنوان مشعل داران فرهنگی عامل انسجام مردم هستند.

دکتر میرشمس مومنی زاده راه حل رشد و تکامل یک جامعه را برخورداری از امید و نشاط دانست و افزود:اگر جامعه ای بخواهد را ه تعالی را طی کند باید  سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در اولویت باشد.

وی تلاشگران عرصه رسانه را عامل افزایش و تحکیم اعتماد  عمومی بین آحاد مردم و حکومت خواند و عنوان کرد:جامعه ای که بخواهد به توسعه دست پیدا کند باید از مشارکت سیاسی،فرهنگی و اجتماعی آحاد جامعه برخوردار باشد.

دکتر مومنی زاده با اشاره براینکه لازمه توسعه، مسئولیت پذیری و مطالبه‌گری مردم آن جامعه است اضافه کرد:نقش خبرنگاران در همراهی و همکاری برای کار و تلاش نقشی موثر و سازنده است که این نقش رسالت خطیری را نیز محول می‌کند.

فرماندار رشت عملکرد خبرنگاران راعامل رفیع بودن جایگاه آن ها دانست و خاطرنشان کرد:خبرنگاران باید با عملکرد خود روز به روز جایگاه خود را به رشد برسانند تا با این عمل جامعه نیز به سوی تکامل حرکت کند.

در ادامه علیرضا انصاری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت نیز به ایراد سخن پرداخت، وی با بیان اینکه  جایگاه خبرنگاری با جایگاه پیامبری قابل ارزیابی است و این شغل به عنوان پرمشقت ترین حرفه هاقابل شناسایی است،گفت:اولین مشکل خبرنگاران آگاهی است چون خبرنگاران را به عنوان آگاهان در جامعه می شناسند که این موجب درد مندی میشود.

وی خوانش و ملاحظه خبر،سنجش، گزینش و  پردازش خبر را از دیگر سختی  های این حرفه دانست و افزود:خبرنگاری یک رسالت است و مطمئنا این وظیفه خرید با عشق و علاقه همراه است.

 

 

عکس / مطهره رمضان زاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.