حضور و بازدید دکتر حسنی نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری گیلان

 گیل نامه /   بازدید و نشستی با حضور دکتر حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان انجام شد.
   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   در ابتدای این نشست دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان توضیحاتی را در مورد اهداف، ظرفیت‌ها و ماموریت‌های پارک علم و فناوری گیلان ارائه نمود و حمایت نمایندگان محترم مجلس را  از اصلی‌ترین ، تاثیرگذاران در اکوسیستم نوآوری و برای پیشرفت فضای علمی شهرستان و استان دانست.

ایشان در ادامه از برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری گیلان، بخصوص ایجاد طرح جامع ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان صحبت کرد و تکمیل این پروژه بزرگ را مستلزم حمایت‌های نمایندگان و مسئولین استان و کشور دانست.

دکتر علی باستی در ادامه به معرفی شرکت‌های فناور که در حوزه کشاورزی، محصولات فناوارنه خود را روانه بازار نموده‌اند، پرداخت و گفت: برخی از این شرکت‌های فناور مستقر در پارک دارای ایده محوری در حوزه های کشاورزی هستند و در این مدت توانسته‌اند محصولات خود را تولید و روانه بازار نمایند. که می‌توان به ایده محوری ساخت و تولید پهبادهای سمپاش اشاره کرد که با حمایت پارک توانست به مرحله تولید برسد و هم اکنون مشغول به تولید ۵۰ دستگاه از این پهبادهای سمپاش می باشد.

ایشان با اشاره به محصولات شرکت مزه سازان نوپژوه شمال گفت: خوشبختانه این شرکت توانسته است با فرآوری گیاه استویا و تولید شیرین کننده استویا بصورت مایع را تولید کند که می‌توان از این محصول برای تمامی کسانی که دیابت دارند استفاده، شود.

در ادامه دکتر حسنی ضمن ابراز خرسندی از حضور در پارک علم و فناوری گیلان گفت: در حوزه کشاورزی، دقت نظر بیشتری دارم و مخصوصا در حوزه برنج، با توجه به ظرفت‌های خوبی که شرکت‌های فناور در حوزه کشاورزی در این پارک دارند؛ باید گفت که می‌توان از این ظرفیت‌ها و محصولات نوآور و فناور شرکت‌های دانش بنیان، برای رفع برخی از مشکلات در حوزه کشاورزی استفاده کرد.

در ادامه ایشان با اشاره به این موضوع که جامعه نخبگان و فناوران این استان نیاز به فضای جدید و توسعه کالبدی و امکانات و زیرساخت‌ها جدید و متناسبی دارند گفت: طرح جامع سی هکتاری پارک می‌تواند این فضا را برای ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش در استان بوجود آورد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.