اولین جلسه شورای اداری شهرستان رشت با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان اجرایی شهرستان رشت+عکس

اختصاصی _ گیل نامه / اولین جلسه شورای اداری شهرستان رشت با حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان  و مسئولان اجرایی شهرستان رشت در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و  امام جمعه شهرستان رشت گفت:امیدوارم خودمان را وقف کنیم و خود صیانتی را زیاد کنیم.

در ادامه فرماندار رشت ضمن قدردانی از تلاش های اعضای شورای اداری شهرستان رشت،گفت:در سال ۹۷ علی رغم فراز و فرودهایی که داشت سپری شد اما دشمنان  این ملت توطئه‌های فراوانی را پی ریزی کرده بودند که فشارهای زیادی را در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی قرار دهندتا فشار بر روی مردم زیاد باشد و علیه حکومت دست به اقداماتی بزنند.

دکتر میرشمس مومنی زاده با بیان اینکه مردم در  ۲۲ بهمن با حضور در راهپیمایی و با وجود بارش باران نشان دادند که پای اهداف بنیادین جمهوری اسلامی ایران ایستادند،افزود:ما به عنوان مسئولان و خدمتگزاران مردم ، بهترین قدردانی مااین است که فعالانه تر به مردم قدرشناس رشت خدمت کنیم.

وی با اشاره براینکه در سال گذشته در برقراری نظم و امنیت شرایط خوبی داشتیم،افزود:در سال ۹۷ مسائل اقتصادی بویژه توجه به بحث اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در راستای ایجاد فرصت شغلی در اولویت کار ما قرارداشت که به همین منظور ۳۳ جلسه کارگروه اشتغال و بومگردی در فرمانداری رشت برگزار شد.

دکترمیرشمس مومنی زاده با ذکر اینکه ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و ۵۸ فرصت شغلی دستاورد های کارگروه اشتغال در سال ۹۷ بوده است،عنوان کرد:با توجه به تحریم ها و مشکلات اقتصادی هدفگذاری دشمن این است که در روند اداره کشور اخلال ایجاد کند که نتوانست موفق شود.

فرماندار رشت با اشاره براینکه در رشت ۶۵۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد،خاطرنشان کرد:در ابتدای سال جاری شاهد سیل در بعضی استان های کشور بودیم که کمک نقدی شهرستان رشت جمعا ۲۶۱میلیون تومان توسط کمیته امداد و ادارات بعلاوه تعداد قابل توجهی ماشین آلات سبک و سنگین بود.

وی ادامه داد:با نامگذاری سال جاری بعنوان سال رونق تولید دغدغه مردم و مسئولین را تبدیل به یک مسئولیت کرده که این امر با کاروتلاش شبانه روزی محقق میشود.

دکتر میرشمس مومنی زاده با تاکید براینکه باید واحدهای فعال تولید و اشتغال را ظرفیت افضایی و واحدهای غیرفعال را فعال کنیم،اضافه کرد:باید در سال ۹۸ هدفگذاری و نقش خود را در رونق تولید مشخص کنیم و اقداماتی جهت بهبود کسب و کار انجام دهیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه اعطای تسهیلات اشتغال روستایی فراگیر، ایجاد اعتماد در سرمایه گذاران و تولید کنندگان،آموزش عموم مردم و چگونگی استفاده از منابع میتواند در راستای افزایش تولید تاثیرگذار باشد،خاطرنشان کرد:نقش نظام بانکی در رونق تولید بسیار مهم است که هرکدام از دستگاه های اجرایی نقشی را که در ارتباط با رونق تولید دارند تعیین کنند.

در ادامه همچنین فرماندار رشت مسئولین را به نصب بنر و پرچم در ادارات خود به منظور تجلیل از مقام معلم و اختصاص دادن حقوق خود به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و حضور در  نماز جماعت  مصلی امام خمینی رشت در ماه مبارک رمضان فراخواند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته سلامت،روز ایمنی و حمل و نقل،روز شوراها،روز جهانی کارگر و شهادت استاد مطهری و هفته معلم به سخنان خود خاتمه داد.

مهندس جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه دستگاه های اجرایی توانستند با وجود مشکلات مدیریت خوبی داشته باشند،گفت:در سال ۹۸ دشمنان نظام در راس شان آمریکا با تروریست خواندن این سازمان اعتبارش را در بین آحاد مردم دوچندان کرد و نتوانست اهداف خود را به ثمر برساند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره براینکه دولت سعی دارد کالا های اساسیرو مایحتاج مردم را با فیمت اندک به آنان عرضه کند،افزود:در حوزه عمران روستایی با هزینه کردن حدود ۵۰ میلیارد تومان توانستیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه امسال تلاش میکنیم حدود ۶ هزار میلیارد قیر رایگان در اختیارشهررشت قرار دهیم ،خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۸ ما در بودجه های عمرانی و پروژه ملی توانستیم از یک روش مدیریتی استفاده کنیم و آنرا افزایش دهیم.پارک علم و فناوری،دانشگاه علوم دریایی،دانشگاه گیلان،دانشکده پرستاری،پژوهشکده فناوری نوین هسته ای از جمله سازمان هایی بودند که از ۲الی ۶ میلیارد به بودجه مصوبشان اضافه شد.

فرهاد دلق پوش،رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه حوزه صمت گسترده است،گفت:محور ایجاد اشتغال و توسعه صنعت و تولید است که ما در سال رونق تولید در حوزه تولید و رفع موانع آن در سال گذشته حدود ۹۸ میلیارد تومان برای رونق تولید در استان منابع مهیا کردیم.

وی با اشاره براینکه درخصوص ماه مبارک رمضان کارگروه تنظیم بازار استان برنامه های مناسبی را درپیش گرفته است و نظارت آن تشدید میشود،بیان کرد:جلسه کارگروه تنطیم بازار هرهفته برگزار میشود و طرح نظارتی ویژه ماه رمضان بمنظور جلوگیری از کمبود کالاها از سر گرفته میشود.

رییس سازمان صمت همچنین از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خبرداد و عنوان کرد:سامانه ثابت ۱۲۴ پاسخگو بخ مشکلات مردم درباره بروز هرگونه مشکل در سطح عرضه و قیمت است.

دلق پوش با ذکر اینکه ما درسال۹۷ در حوزه عرضه اقلام یارانه ای دچار مشکل نبودیم،اذعان کرد:در عرضه اقلام یارانه ای ظرفیت رشت در گوشت منجمد و گرم گوساله به ترتیب ۱۸و۳۲۶تن،گوشت منجمد و گرم گوسفندی ۳۷و۲تن،مرغ منجمد ۳۹ تن،شکر صنعتی ۲۲۴تن بود.

عکس/مطهره رمضان زاده

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.