۱۱ هزار و ۴۰۰ مجوز توسط هیئت نظارت در چهل سال اخیر صادر شده است|درصدد این هستیم که برای خبرنگاران کارت خبرنگاری بین المللی صادر کنیم|تمام چاپخانه های ایران  زینک تعلق گرفت

سرویس اجتماعی :

اختصاصی _ گیل نامه / نشست خبری مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه های استان گیلان در محل سالن اجتماعات مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۴۰۰ مجوز توسط هیئت نظارت در چهل سال اخیر صادر شده است،گفت:از این تعداد تقریب ۵ هزار و ۷۰۰ نشریه فعال هستند و بقیه در حالت غیرفعال بسر میبرند.

سید محمدرضا دربندی از تعداد کل مجوز ها حدود ۴ هزار و ۱۰۰ نشریه را مکتوب خواند و افزود:در ایران هزار و ۵۷۰ پایگاه خبری در حال فعالیت هستندو تنها ۳۰ خبرگزاری در سراسر کشور وجود دارد.

وی همچنین به ارائه آماری از تعداد نشریات مکتوب در کشور پرداخت و عنوان کرد:نا در ایران حدود چهار هزار و ۳۰۰ روزنامه،هزار و ۸۰۰ هفته نامه و دو هزار ماهنامه وجود دارد.

او با ذکر اینکه ۳۵۰ نشریه موجود در کشور در حوزه تخصصی ورزش و ۲۸۰ نشریه در  حوزه دین و معارف،۱۰۰نشریه در حوزه سینما،هنر وادبیات،۷۵ نشریه کودک و نوجوان،۹۰ نشریه در حوزه خانواده و سرگرمی وجود دارد،ادامه داد:تفاهم نامه ای با صندوق هنر مبنی بر بیمه تکمیلی برای سه هزار نفر خبرنگار در سال امضا شده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد ارائه اینترنت بدون فیلتر گفت:مذاکراتی با وزیر ارتباطات برگزار شد جهت تعلق گرفتن اینترنت بدون فیلتر به خبرنگاران که تاکنون ۴۰۰ نفر از این سرویس بهره مند شده اند،اما با ورود دستگاه های نظارتی  این امکان لغو شد.

دربندی از صدور کارت خبرنگاری با حداقل اطلاعات خبرداد و اضافه کرد:درصدد این هستیم که برای خبرنگاران کارت خبرنگاری بین المللی صادر کنیم تا درخارج از کشور از مزایای خوبی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه حدود دو سال است که به خبرگزاری ها وپایگاه های خبری یارانه تعلق میگیرد،خاطر نشان کرد:سه مولفه ای که برای دریافت یارانه به خبرگزاری ها مهم است۱٫خبرگزاری یا پایگاه خبری دراستان های کم برخوردار باشد۲٫حوزه آنها تخصصی باشد۳٫در رتبه بندی ها شرکت کنند.

او با تاکید بر اینکه حدود ۱۳ هزارتن کاغذ از گمرک ترخیص شده است و ۱۵۸۴نشریه از آن استفاده کرده اند،اذعان کرد:۲۵ هزار تن کاغذ با ارز دولتی به رزنامه ها تخصیص پیدا کرده است و تمام چاپخانه های ایران نیز زینک تعلق گرفت.

 

عکس / مطهره احمدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.