یک بار همه حرف های مرا به زبان اصلی و کامل گوش کنید/ من تلاش میکنم که جنگ نشود و تحریم برداشته شود

گیل نامه / محمدجواد ظریف در زیر آخرین پست اینستاگرامی خود به پرسش های تعدادی از کاربران و مخاطبان خود پاسخ داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / ظریف در پاسخ به سوال کاربری که مدعی دروغگویی ظریف درمورد وضعیت کشور در مجامع بین المللی شده و نوشته بود «لقب ماله کش اعظم حق مطلب را در مورد شما ادا نمی کند» و سپس او را به گوبلز وزیر هیتلر تشبیه کرده بود، نوشت: «از شما ممنونم اما همه مواردی که ذکر فرمودید لطفا متن کامل عرایض بنده (و نه آنچه نتانیاهو ادعا کرده و یا دیروز بولتون از من از من نقل کرد یا در خبر ها و سایت ها تحریف و ترجمه غلط شد) را بیاورید و اینجا پست کنید تا معلوم شود که دروغ گفته».

پست اینستاگرامی وزیر خارجه درباره سخنرانی او در مراسمی با هدف کمک به سیل زدگان کشور بود. ظریف در جریان سخنرانی کوتاه خود در این مراسم، تاکید کرد که قرار بر این سخنرانی نبوده و او به همین دلیل لباس رسمی نپوشیده است.

یکی از کاربران اینستاگرام با اشاره به پوشش ظریف در این مراسم نوشت: «کت شلوارت کو دکتر؟ تحریم شدی عوض شدی کلک؟» ظریف در پاسخ به او نوشت: «رفته بودم کنسرت نرفته بودم سخنرانی کنم».

کاربر دیگری با بیان اینکه «دکتر شما آخرین فرد سیاسی بودین که اکثریت مردم بهش اعتماد و اعتقاد داشتن» ادعا کرد که «ولی همه این اعتبار بخاطر دروغ هایی که از زبان مردم توی رسانه های بین المللی گفتید از بین رفت». ظریف در پاسخ به او نوشت: «سلام از لطف شما ممنونم ولی تقاضا میکنم یک بار همه حرف های مرا به زبان اصلی و کامل گوش کنید اگر خلاف گفته بودم ملامتم کنید. وقتی جملات را تقطیع میکنند و از یک سخنرانی یا پاسخ به یک سوال دشوار و چالشی یک جمله را از میان کلمتان جدا میکنند و ترجمه مغرضانه می نمایند اگر هرکه باشد دروغگو میشود اما به هر حال بنده هم انسانم و خطاکار اگر در جایی خلافی انجام داده ام و یا گفته ام پوزش میخواهم.»

کاربر دیگری نیز با تمسخر اظهارات ظریف با بیان اینکه «چقدم از حقوق مردم دفاع کردید» نوشت: «هرچی میشه چندتا مردم دلاور و ملت عزیز ایران میکین حل میشه میره.» ظریف در پاسخ به این کاربر نوشت: «دوست عزیز بولتون حکومت و مردم نمیشناسد.جنگ هم همینطور. من تلاش میکنم که جنگ نشود و تحریم برداشته شود و امیدوارم کوتاهی ام را ببخشید».

کاربر دیگری با طرح شایعه ای در برخی محافل از وزیر خارجه پرسید: «از دو تا خونه که در امریکا داری برامون بگو .با کدوم پول خریدی ؟ پولش رو از کجا اوردی.» ظریف در پاسخ به او نوشت: «سلام بر شما .من نه خانه ای در آمریکا دارم و نه ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران.یکی از مواردی که افشاگری فرمودند به اضافه ده دوازده مورد دیگر آپارتمان های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در امریکا در ان سکونت داشته ام. مورد دیگر هم اصلا به من ربطی ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد است که من هیچگاه در آن سکونت نداشته ام .همسر و فرزندانم هم هیچ دارایی خارج از ایران ندارند.امیدوارم رفع نگرانی شده باشد.شبتان خوش»

همچنین کاربر دیگری از اینکه ظریف پاسخ قاطعی به برخی اتهامات از جمله اتهامات صداوسیما را نداده، ناراضی بود. او نوشت: «دکتر ظریف همه چیت خوبه فقط بعضی وقتا شجاعت نداری از حق خودت دفاع کنی و این همه مطرحی و مردم دوستت دارند لاعقل جوابگوی اینهمه حمایت مردم باش مثلا تو دهنی بزن به این سریال سازان گاندو و خیلی کارهای دیگه.» ظریف در پاسخ به این کاربر نوشت: «سلام دوست خوبم. من مدت پیش به زبان سیف فرغانی جوابشان را داده ام. بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم / تا سختی کمان شما نیز بگذرد».

انتخاب

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.