گیلان در بیمه زنان خانه دار در کشور پیشگام است

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه گیلان در بیمه زنان خانه دار در کشور پیشگام است گفت: این بیمه در سال گذشته با حدود ۲۵هزار نفر با بیش از ۳۰ درصد رشد همراه بوده که نشان‌دهنده فرهنگ بالای زنان گیلانی در این دیار است.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، جمیل حق پرست  به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در نشست با خبرنگاران  گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور با کارکردهای خود باید ضامن آرامش خاطر، امنیت در محیط کسب و کار برای افراد شاغل در حوزه های مختلف خدماتی، صنعتی باشد و با ایجاد امید موجب رونق تولید شود.

وی با بیان اینکه این سازمان یک نهاد عمومی غیردولتی است و بر اساس قانون،تعهدات خود را به جامعه هدف از محل حق بیمه هایی که تعریف شده است از کارفرمایان و گروه های بیمه شده خاص دریافت می کند، افزود: بحث درمان یکی از مهم‌ترین خدمات این سازمان به جامعه است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان گیلان ضمن معرفی برنامه های روز تامین اجتماعی اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه تعهدات کوتاه مدت سازمان بیش از هزار و چهل میلیارد ریال، و در حوزه خدمات بلند مدت سازمان ۲۳ هزار و ۵۰۰ ریال پرداختی داشته ایم که در مجموع ۲۱ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ حاصل شده است.

وی با اشاره به ۱۲۵ هزار نفر مستمری بگیر سال گذشته ادامه داد: در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ ، از ۲.۵ در صد رشد در جمعیت بیمه شدگان برخوردار بودیم.

جمیل حق پرست ضمن اشاره به این که گیلان در بیمه زنان خانه دار در کشور پیشگام است گفت: این بیمه در سال گذشته با حدود ۲۵ هزار نفر با بیش از ۳۰ درصد رشد همراه بوده که نشان‌دهنده فرهنگ بالای زنان گیلانی در این دیار است.

وی در ادامه یادآور شد: همه زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ سال سن دارند می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند و از خدماتی مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، خدمات درمانی و فوت با تعیین ۳ نوع نرخ حق بیمه ۱۴ درصد، ۱۶ درصد و ۲۰درصد، بهره‌مند شوند.

حق پرست بابیان اینکه ضریب پوشش بیمه ای در استان گیلان ۴۸.۵ درصد افراد تحت پوشش و در مقابل ضریب پشتیبانی سازمان به ازای ۳.۳ نفر به یک مستمری بگیر در استان است، افزود: ۳۹ هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال در نگاه بیمه ای و ۳۳ هزار و ۴۰۰ کارگاه نیمه فعال در استان گیلان در سال گذشته داشته ایم که نسبت به سال ۹۶ از ۸ درصد رشد همراه بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان از تعهدات سال گذشته تامین اجتماعی استان در بخش بیمه ای و مربوط به انواع مستمری‌ها، غرامت‌ها، کمک هزینه و مقرری بیمه بیکاری بوده است، گفت: این سازمان در سال ۹۷ به طور متوسط در هر ماه بیش از ۱۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری و ۱۹۵ میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده است.

وی ارتقاء شعبه بندر انزلی به یک ممتاز کشوری، ارتقاء شعبه سنگر، کسب رتبه پنجم و ششم اداره کل در رتبه بندی و ارزیابی امور استانها سازمان، افزایش ۵ درصدی افراد تحت پوشش و کسب دستگاه برتر در مدیریت الگوی مصرف را از جمله اهم دستاورد‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: عقد قرار داد با ۹ دستگاه و اداره جدید برای استفاده از سامانه ارتباط بیمه ای، برگزاری دوره های آموزشی جلوگیرط از حوادث، اجرای میز خدمت در اداره کل و شعب ممتاز استان و عملیاتی کردن طرح بازرسی الکترونیک و تجهیز ادارات سازمان به سیستم های نوین نیز از جمله اقدامات انجام شده سازمان بوده است.

وی همچنین در پایان گفت: طرح الکترونیک پرونده بیمه شدگان، پیگیری ساخت ساختمان جدید شعبه یک رشت، تلاش در جهت توسعه و فرهنگ سازی خدمات غیر حضوری و اجرای طرح پرونده های الکترونیک مستمری بگیران و کارگاه ها از جمله فعالیت های در دست اقدام این سازمان در ماه های آتی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.