گیلان با بیش از ۷۰ برنامه به استقبال هفته صنایع دستی می رود

گیل نامه /  این اداره کل با بیش از ۷۰ برنامه به استقبال هفته صنایع دستی می رود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: ۲۰ تا ۲۶ خرداد به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده است و این اداره کل با بیش از ۷۰ برنامه‌ به استقبال این هفته خواهد رفت.

به گزارش گیل نامه / شهرود امیر انتخابی ضمن تبریک این ایام به تمامی هنرمندان و فعالین این حوزه از برنامه های پیش رو در این هفته خبر داد و گفت: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح گارگاه ها، نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی و همچنین برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته می باشد.

وی ادامه داد: همایش ملی هنر های سنتی با محوریت ۱- معرفی رشته های در حال فراموشی۲- نقش اقامتگاه های بومگردی در احیاء هنرهای سنتی ۳- طراحی و خلاقیت در کاربری های جدید هنر های سنتی رو به زوال ۴- ترویج ابرشم کشی سنتی در چادر شب قاسم آباد در روز های ۲۲ و ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در شهرستان رودسر برگزار می شود.

امیر انتخابی در ادامه به افتتاح ۵ واحد بوم گردی با محوریت صنایع دستی و برگزاری تور های کارگاه گردی در سطح استان اشاره کرد و همچنین از تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه صنایع دستی استان بمناسبت هفته صنایع دستی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان همچین به افتتاح کارگاه ابریشم کشی سنتی در روستای قاسم آباد و بازدید مدیرکل آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و ناظران بین المللی از روستای قاسم آباد جهت ثبت جهانی چادرشب قاسم آباد اشاره کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دیدار صمیمی هنرمندان و فعالین صنایع دستی با مسئولین و اصحاب رسانه و نیز بازدید رایگان هنرمندان و صنعتگران از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان را از دیگر برنامه های این اداره کل در این هفته دانست.

وی در انتها اظهار کرد: ۷ گارگاه آموزش صنایع دستی در این ایام برگزار خواهد شد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.